هفته چهارم لیگ دسته یک فوتبال؛

جنگ صدرنشینی میان خوشه طلایی و آلومینیوم/ شاگردان روانخواه به دنبال کسب نخستین امتیاز

هفته چهارم لیگ دسته یک فوتبال از امروز دوشنبه با برگزاری ۸ دیدار آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب دیدار‌های هفته چهارم لیگ آزادگان ۹ دیدار برگزار خواهد شد و ۳ تیم خوشه طلایی ساوه، آلومینیوم اراک و بادران تهران که با کسب ۷ امتیاز از ۳ بازی قبلی به طور مشترک در صدر جدول قرار دارند، به رقابت خود برای ماندن در رده نخست ادامه می‌دهند.

نیروی زمینی به دنبال کسب نخستن امتیاز در رفسنجان

نیروی زمینی تهران در فصل جدید شروع نا امید کننده‌ای داشت و از ۳ بازی گذشته خود عایدی جز شکست نداشت تا بدون امتیاز در قعر جدول قرار بگیرد. شاگردان امید رضا روانخواه برای کسب نخستین امتیازشان باید در رفسنجان به مصاف مس این شهر بروند که تاکنون عملکرد متوسطی داشته و با ۵ امتیاز در میانه‌های جدول  قرار دارد.

جنگ صدرنشینی میان خوشه طلایی و آلومینیوم/ شاگردان روانخواه به دنبال کسب نخستین امتیاز


بیشتر بخوانید:

نود ارومیه، شکست ناپذیر در بازی های تدارکاتی

محمودزاده: بلیت فروشی الکترونیکی مخصوص رقابت‌های لیگ برتر است/ برخی ورزشگاه‌های لیگ یک امکانات ابتدایی را هم ندارند


جنگ صدرنشینی میان خوشه طلایی و آلومینیوم/ شاگردان روانخواه به دنبال کسب نخستین امتیاز

تقابل بازیکنان سابق استقلال و پرسپولیس در البرز

گل ریحان البرز که تاکنون یک پیروزی و ۲ تساوی کسب کرده این هفته میزبان قشقایی شیراز خواهد بود. شاگردان غلامرضا عنایتی که با شکست ۱-۳ مس کرمان فصل جدید را با قدرت شروع کرده بودند، به تدریج دچار افت شدند و پس از کسب تساوی برابر تیم تازه لیگ یکی شده خوشه طلایی ساوه، در بازی خانگی  هفته گذشته برابر مس رفسنجان شکست خوردند تا با ۴ امتیاز در رده نهم جدول قرار بگیرند. گل ریحان البرز هم با هدایت محمد نصرتی تا هفته سوم شکستی نداشته و با ۵ امتیاز جایگاه هفتم جدول را در اختیار دارد.

مصاف قعرنشین و صدرنشین در هفته چهارم

تیم بادران تهران با هدایت فرهاد کاظمی، سرمربی با تجربه خود تا هفته سوم یکی از بهترین تیم‌های لیگ یک بوده و به دلیل تفاضل کمتر نسبت به خوشه طلایی ساوه و آلومینیوم اراک در رده سوم جای گرفته است. بادران برابر استقلال خوزستان و نیروی زمینی به پیروزی رسیده  اما در بازی خارج از خانه هفته قبل برابر رایکا با تساوی بدون گل متوقف شد. در طرف دیگر علم و ادب تبریز قرار دارد که همراه با نیروی زمینی جزو تنها تیم‌هایی هستند که موفق به کسب امتیاز نشدند.

یونس باهنر که سابقه بازی در پرسپولیس را در کارنامه دارد، اکنون روی نیمکت تیم تبریزی روز‌های سختی را می‌گذراند و ناکامی در دیدار مقابل بادران ممکن است موقعیت او روی نیمکت علم و ادب را به خطر بیندازد. علم و ادب در این هفته باید به مصاف بادرانی برود که در ۳ بازی گذشته عملکرد خوبی داشته است. امتیاز میزبانی بادران از دیگر نکاتی است که می‌تواند کار علم و ادب را سخت‌تر کند. باید دید تیم تازه تاسیس علم و ادب که با خرید امتیاز شهرداری تبریز به لیگ یک راه یافته می‌تواند در تهران شگفتی ساز شود یا ناکامی‌های شاگردان باهنر ادامه دار خواهد بود.


بیشتر بخوانید: سرمربی ملوان بندرانزلی: مالک باشگاه گفت به هر کسی بخواهم پول می‌دهم


جنگ صدرنشینی در حساس‌ترین دیدار هفته

در حساس‌ترین و شاید جذاب‌ترین بازی هفته چهارم تیم‌های خوشه طلایی ساوه و آلومینیوم اراک که به ترتیب در رده‌ی اول و دوم قرار دارند، مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. خوشه طلایی که با صدرنشینی در گروه خود در مسابقات فصل گذشته لیگ دسته دوم به لیگ یک صعود کرده بر خلاف دیگر تیم‌هایی که این فصل نخستین حضورشان در لیگ یک را تجربه می کنند، نتایج خوبی گرفته و به لطف تفاضل گل بهتر در پایان هفته سوم به صدر جدول رسید. خوشه طلایی میزبان این دیدار خواهد بود اما به دلیل ایرادات اساسی ورزشگاه خانگی این تیم که تاکنون برطرف نشده، شاگردان محسن عاشوری این هفته هم از حمایت هواداران برخوردار نخواهند بود و باید در قم از آلومینیوم اراک میزبانی کنند. در سمت مقابل آلومنیوم اراک که در فصل جدید محمود فکری را روی نیمکت سرمربیگری خود می‌بیند و جزو فعال‌ ترین تیم‌ها در  نقل و انتقالات تابستانی بود، نتایج خوبی گرفته و مسئولان این باشگاه با سرمایه گذاری مناسبی که انجام داده اند، عزم خود را برای صعود به لیگ برتر جزم کرده اند.

جنگ صدرنشینی میان خوشه طلایی و آلومینیوم/ شاگردان روانخواه به دنبال کسب نخستین امتیاز

ملوان با دنیایی از حواشی و  مشکلات در شیراز 

پس از حل شدن مشکل مالکیتی ملوان بندرانزلی و خرید سهام این باشگاه توسط محسن میرابی، علی لطیفی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد و به نظر می‌رسید که ملوان به تدریج به روز‌های خوبش باز می‌گردد اما طولی نکشید که جمعی از بازیکنان و عوامل ملوان اقدام به جدایی از این تیم کردند و دلیل این کار را هم رفتار نامناسب مدیران جدید باشگاه عنوان کردند. حتی علی لطیفی که در ابتدای کار همواره از میرابی تمجید می‌کرد، پس از گذشت چند هفته دست به افشاگری بر علیه او زد و در نهایت صحبت‌های او باعث شد تا میرابی او را از سمتش برکنار کند. پس از آن آرتا منهاجی به عنوان سرمربی جدید ملوان انتخاب شد و او هم در نخستین تجربه خود، یک تساوی به دست آورد. ملوان که از ۳ بازی گذشته ۲ امتیاز کسب کرده، این هفته باید در شیراز به مصاف فجر شهید سپاسی برود و با وجود آن که عملکرد زردپوشان شیرازی هم چندان تعریفی نیست باید پذیرفت ملوان بحران زده که اسیر حواشی مربوط به مشکلات مالی و مدیریتی خود شده است، برابر هر تیمی به میدان برود کار سختی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: اتفاق عجیب در تیم لیگ یکی!/ چک دزدی در دستان دروازه بان!


کار سخت رایکا در خانه نود

نود ارومیه نیز از دیگر تیم‌های مدعی این فصل به شمار می‌رود. ارومیه ای‌ ها علاوه بر این که در دیدار‌های تدارکاتی پیش فصل برابر تیم‌های لیگ یکی و تیم‌های لیگ برتری مانند نفت مسجد سلیمان، تراکتور و ماشین نتایج خوبی گرفتند، در ۲ بازی اول به پیروزی رسیدند، اما در نهایت آلومینیوم اراک موفق شد در هفته سوم نوار شکست ناپذیری این تیم را قطع کند و در خانه با نتیجه ۰-۱ به پیروزی برسد. شاگردان بیاتلو در هفته چهارم از رایکا بابل میزبانی می‌کنند. تیم شمالی هم از جمله تیم‌هایی به شمار می‌رود که در نخستین تجربه لیگ یکی عملکرد ضعیفی داشته و تنها ۲ تساوی از دیدار‌های گذشته کسب کرده است. با توجه به نتایج و عملکرد ۲ تیم به نظر می‌رسد رایکا کار دشواری برابر نود و هواداران پرشور این تیم خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: اولین شکست نود ارومیه در اراک رقم خورد/ رایکا در بابل ترمز بادران را کشید


تقابل لیگ برتری‌های فصل گذشته 

استقلال خوزستان به جز کسب یک امتیاز تا هفته سوم دستاورد دیگری نداشته و این تیم نتوانست از امتیاز میزبانی خود در بازی‌های اول و سوم به خوبی بهره ببرد. شاگردان نظر محمدی  نیز در هفته گذشته با پیروزی برابر نیروی زمینی موفق شدند نخستین ۳ امتیاز فصل جدید را کسب کنند. سپیدرود این فرصت را دارد که در دیدار خانگی این هفته، دومین پیروزی خود را برابر تیم تضعیف شده استقلال خوزستان جشن بگیرند.

جنگ صدرنشینی میان خوشه طلایی و آلومینیوم/ شاگردان روانخواه به دنبال کسب نخستین امتیاز

میزبانی مس از سرخپوشان در کرمان

برخلاف چیزی که پیش از شروع فصل تصور می‌شد مس کرمان نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و شاگردان مجتبی حسینی تنها با ۴ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارند. سرخپوشان پاکدشت نیز دقیقا چنین شرایطی دارند و با تفاضل گل کمتر در رده بعدی قرار دارند. هر ۲ تیم برای آن که از کورس مدعیان عقب نمانند باید در دیدار امروز به پیروزی برسند تا فاصله امتیازی آن‌ها با تیم‌های بالا نشین جدول جبران شود. مس کرمان میزبان این بازی خواهد بود.


بیشتر بخوانید: دلیل برکناری لطیفی از تیم فوتبال ملوان مشخص شد


تقابل آرمان گهر با داماش در شهر باران

آرمان گهر سیرجان هم از دیگر تیم‌هایی است که تاکنون عملکرد خوبی در لیگ یک نداشته است. سیرجانی‌ها در بازی نخست نتیجه را به گل ریحان واگذار کردند و در ۲ بازی بعدی برابر حریفان خود به تساوی رسیدند. داماش گیلانیان که نتایج نسبتا قابل قبولی از ۳ دیدار گذشته کسب کرده میزبان این هفته آرمان گهر خواهد بود.

برنامه بازی های هفته چهارم به شرح ذیل است:

فجر سپاسی - ملوان   ۱۷:۳۰
مس رفسنجان - نیروی زمینی  ۱۷:۳۰
گل ریحان البرز - قشقایی شیراز   ۱۷:۳۰
مس کرمان - سرخپوشان پاکدشت   ۱۷:۳۰
نود ارومیه - رایکا بابل   ۱۷:۳۰
بادران تهران - علم و ادب تبریز   ۱۷:۴۵
خوشه طلایی ساوه - آلومینیوم اراک   ۱۸:۰۰
سپیدرود رشت - استقلال خوزستان   ۱۸:۰۰

داماش گیلان  - آرمان گهر  سیرجان

همچنین دیدار تیم‌های داماش گیلان  و  آرمان گهر  سیرجان از ساعت ۱۸ فردا (۳ شنبه - ۱۲ شهریور ماه)  آغاز خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار