رونق تولید با بهره گیری از ظرفیت شبکه ملی اطلاعات

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی رونق تولید در روستا‌های خراسان جنوبی با بهره گیری از ظرفیت شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

بهی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی   در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: تا پایان امسال بیش از ۹۵ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

او افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح کشور از دوسال گذشته، برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده است که اتصال روستا‌ها به این شبکه جزء اولویت‌های این برنامه هاست.

بهی بیان کرد: از سال ۱۳۹۶ و با اجرای چند پروژه حدود ۶۰۰ روستای استان از سرویس اینترنت پرسرعت بهره‌مند و به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و با ادامه روند اجرای این پروژه‌ها تا پایان امسال حدود ۶۰۰ روستای دیگر نیز به این شبکه متصل می‌شوند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: پروژه ایستگاه اینترنت پرسرعت روستایی چاه غیاث سرایان، از محل اعتبارات طرح USO وزارت متبوع اجرا شده است.

او در ادامه عنوان کرد: با اجرای این پروژه جمعیتی بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ نفر در ۱۷ روستای شهرستان‌های سرایان، بیرجند، قائنات و خوسف از خدمات شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شده اند.

او تصریح کرد: در حال حاضر و برهمین بستر برخی روستائیان اقدام به فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی خود کرده اند که باعث افزایش چشمگیر بازار فروش و همچنین افزایش سود دریافتی از محل فروش محصولات، برای آن‌ها شده است.

بهی در پایان گفت: بهره گیری از ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات باعث رونق تولید در سطح روستا‌های خراسان جنوبی شده است که این موضوع از مزیت‌های فناوری اطلاعات به شمار می‌آید.

انتهای پیام / ط ا

اتصال ۹۵ درصد روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.