نماینده مردم مهاباد گفت: آقای مونسان در زمان مدیریت شما برخی از آثار باستانی کشور به مرغداری و دامداری تبدیل شدند.

سازمان میراث فرهنگی به بودجه خواری روی آورده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در جلسه علنی امروز مجلس و در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت گردشگری و میراث فرهنگی، اظهار کرد: ما در جای جای کشور شاهد پس رفت آثار تاریخی و کاهش گردشگران هستیم.

او بیان کرد: کشور ما با این همه سابقه تاریخی چرا نباید به منافع مالی وابسته باشد، کشور‌هایی مانند ترکیه تلاش دارند تاریخ ایران را به نام خود ثبت کنند و اکنون تعداد گردشگرانی که به خارج از کشور می‌روند سه برابر گردشگران داخلی هستند.

محمودزاده افزود: آقای مونسان دردناک است که به دلیل ناکارآمدی مجموعه شما گردشگران ایرانی که به خارج از کشور می‌روند از پتانسیل گردشگری داخل ایران خبر ندارند.

نماینده مردم مهاباد اظهار کرد: طبق گزارش کمیسیون اصل ۹۰ و مرکز پژوهش‌های مجلس در دوران مدیریت شما ایران بدترین آمار را در زمینه گردشگری و زیرساخت‌های گردشگری داشته است.

او افزود: کمبود نیرو و اعتبار از مشکلات این سازمان است در حالی که اعتبار هزینه‌ای در زمان شما به ۵ برابر و تملک دارایی به دو برابر افزایش یافته است.

محمودزاده تصریح کرد: متأسفانه طی سال‌های اخیر منابع مالی برای افزایش جهانی آثار میراث فرهنگی وجود نداشته و این امر موجب تخریب بافت‌های تاریخی شده است.

نماینده مردم مهاباد بیان کرد: آقای مونسان در زمان مدیریت شما برخی از آثار باستانی کشور به مرغداری و دامداری تبدیل شدند و سهل انگاری مجموعه شما مجوز ساخت پتروشیمی و پالایشگاه‌ها در جوار آثار باستانی موجب تخریب آنها شده است.

او خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی از ظرفیت فضای مجازی برای ارائه خدمات به گردشگران استفاده مناسب نمی‌کند و می‌توان گفت که در دوران مدیریت مونسان به جای درآمدزایی سازمان میراث فرهنگی به بودجه خواری روی آورده است.

او گفت: عدم توجه به برندسازی صنایع دستی و جدا شدن صنایعی مثل فرش دست بافت از فهرست صنایع دستی از ضعف دوران مدیریت شما بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار