حجت الاسلام سالک در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری:

مونسان از حاشیه و رانت کاسته و به اشتغال افزوده است

نماینده اصفهان در مجلس گفت: آقای مونسان در طول این مدت حاشیه‌ها را کم کرده و در مقابل اشتغالزایی را افزایش داده که این قابل توجه است.

خانم عینی ///// مونسان از حاشیه و رانت کاسته و به اشتغال افزوده است  به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام احمد سالک، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  گفت: میراث فرهنگی براساس مواد اقتصاد مقاومتی به یک منبع درآمدی تبدیل شده که قابل توجه است، از سوی دیگر آقای مونسان در طول این مدت حاشیه‌ها و رانت‌ها را کم کرده و در مقابل در طول این دو سال اشتغالزایی را  افزایش داده که این امر قابل توجه است.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاربرد اقتصادی و فرهنگی دارد که هر دو مقوله اقتصاد و فرهنگ در برنامه‌های آقای مونسان مد نظر قرار گرفته است.

او  افزود: گردشگرانی که به کشور ما می‌آیند با یک ذهنیت بد وارد کشور می‌شوند که ذهن آنها توسط استکبار جهانی و فضای مجازی نسبت به کشور ما تغییر یافته است و وقتی گردشگران از کشور ما می‌روند سفیران جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی ما در سراسر دنیا هستند و از این طریق ما برنامه‌های انقلابی خود را در سراسر جهان گسترش می‌دهیم.

سالک تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی حافظ میراث کهن فرهنگی کشور و همچنین حافظ انقلاب اسلامی است و در بخش اقتصادی هم درآمد گردشگری در کشور ما چند برابر درآمد فروش نفت خام است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از این بابت در حوزه گردشگری ۱۲۹ هزار و ۹۹ شغل ایجاد شده است در این حوزه ما ارزآوری داشته‌ایم و توانسته‌ایم صنایع دستی‌مان را از طریق گردشگری صادر کنیم.

او  افزود: ما جزو ۱۰ کشور اول توریستی جهان هستیم و پنجمین کشور تاریخی جهان بشمار می‌رویم و از ظرفیت‌های گردشگری زیادی برخورداریم.

سالک تصریح کرد: در حوزه ارزیابی و فناوری اطلاعات در بین دستگاه‌های اجرایی کشور، بخش میراث فرهنگی از رتبه ۵۴ در سال ۹۶ به رتبه ۲۰ در سه ماهه اول سال ۹۸ رسیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از یک میلیون اثر میراثی در کشور وجود دارد و از این تعداد ۳۴ هزار اثر آن در قالب اثر ثبتی به عنوان اثر ملی و ۲۴ مورد آن جزو آثار جهانی ثبت شده است، افزون بر این ۲ هزار از ۹ هزار و ۹۵۸ اثر ملی اعم از آ‌ثار منقول و غیرمنقول طبیعی و ناملموس به ثبت رسیده که جای تقدیر دارد.

سالک با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی گفت: برنامه‌های آقای مونسان ۵۶ درصد با نظر مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی تطبیق داشته است و معاونت نظارت مجلس این نکته را در گزارش خود آورده است. ۳۲ درصد از برنامه‌های آقای مونسان همسو با برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی دولت، برنامه ششم و اسناد دیگر است.
 
او در ادامه افزود: عملکرد آقای مونسان در جایگاه ریاست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در طول دو سال اخیر با یک مدیریت قوی و با طراحی و توجه به مبانی برنامه پنج‌ساله ششم توسعه بوده است. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بهره‌برداری از ۲۰۹ پروژه‌ای که برای آن برنامه‌ریزی شده، افتتاح ۱۴۲۵ واحد بوم‌گردی در کشور، صدور ۴۵۷۵ موافقت اصولی با حجم سرمایه‌گذاری حدود صد هزار میلیارد از اقدامات و برنامه‌های آقای مونسان است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار