قانون ۹۰ به ۱۰ در شهرآورد پایتخت انجام خواهد شد

رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که قانون ۹۰ به ۱۰ در بازی شهرآورد پایتخت انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تاج رئیس فدرایسون فوتبال کشورمان اعلام کرد قانون ۹۰ به ۱۰ در دیدار استقلال و پرسپولیس تهران در روز (۳۱ شهریورماه) اعمال خواهد شد.

طبق قانون ۹۰ به ۱۰ هواداران تیم میزبان که در این بازی استقلال تهران عهده دار آن است ۹۰ درصد استادیوم را به خود اختصاص می دهند و ۱۰ درصد باقی مانده به هواداران پرسپولیس تعلق می گیرد.

در همین خصوص مهدی تاج، درباره نابه سامانی‌های مربوط به بلیت فروشی الکترونیکی بازی‌های ۲ هفته ابتدایی لیگ برتر بیان کرد: بی شک در هفته‌های ابتدایی ناهماهنگی و نا به سامانی وجود دارد. برخی‌ها برای ورود به ورزشگاه کارت ملی و برخی دیگر بلیت نداشتند. برخی تماشاگران هم طبق روال عادی و درحالیکه بلیت و کارت ملی نداشتند، می‌خواستند مفتی وارد ورزشگاه شوند. مسئولان ورزشگاه‌ها هم پیش بینی نکرده بودند یک نفر بخواهد از زیر گیت‌ها داخل شود و هیچ جای دنیا هم چنین پیش بینی‌ای نمی‌کنند.

او درباره اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ در بازی دربی بیان کرد: این قانون امسال اجرا می‌شود چراکه بلیت فروشی الکترونیکی این فرصت را می‌دهد تا تیم میهمان تنها ۱۰ درصد ظرفیت ورزشگاه را بگیرد.

تاج درباره بدهی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس و احتمال حذف آن‌ها از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: انصاری فرد به من گفت بدهی‌های پرسپولیس کم است و می‌خواهم کل آن را پرداخت کنم. او اعلام کرد می‌خواهد بخشی از مطالبات برانکو را از محل مطالبات پرسپولیس در فیفا بدهد که من هم موافقت کردم این کار انجام شود.


بیشتر بخوانید: دربی‌های پایتخت افزایش یافت


او افزود: وضعیت استقلال برای تعیین تکلیف بدهی هایش پیچیده‌تر است، اما کمیته بدوی و کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای کمک می‌کنند تا مشکلات این تیم هم حل شود.

تاج درباره نشست هم اندیشی مارک ویلموتس با مربیان لیگ برتری اظهار داشت: ویلموتس به مربیان باشگاه‌ها گفت ما بازیکن‌ها را از شما اجاره می‌کنیم چراکه آن‌ها را ساخته اید. او همچنین به مربیان لیگ برتری گفت هر اطلاعاتی که درباره بازیکنان داشته باشد، برای آن‌ها ایمیل می‌کند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره پرداخت نشدن مطالبات مارک ویلموتس گفت: این مشکل حل نشده و تنها دلیلش هم این است که نتوانسته ایم پولمان را از فیفا بگیریم. فکر می‌کنم به ما ظلم می‌شود و وارد کردن سیاست در فوتبال خیلی حرکت زشتی است. البته فیفا زیربار این دخالت نرفت. گود ساختمان اداری فدراسیون را در مرکز ملی فوتبال برداشته ایم، اما به دلیل مشکلات مالی دیگر نمی‌توانیم عملیات ساختمان را ادامه بدهیم.

تاج درباره مشکلات مالی فدراسیون فوتبال برای اعزام تیم ملی به هنگ کنگ گفت: نظر ویلموتس این است که باید بازیکنان اصلی و برخی نفرات ذخیره را با صندلی بیزینس به هنگ کنگ ببریم. برای این سفر نفری ۴۰ میلیون تومان باید هزینه کنیم و حدود ۲/۵ تا ۳ میلیارد تومان تنها هزینه اعزام مان به سفر هنگ کنگ می‌شود. با این وجود تیم ملی مانند قبل تمام فیفادی‌ها را به خوبی بازی می‌کند و پیراهن این تیم هم اکنون تهیه شده است. کاری نداریم که روی زمین مانده باشد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از شهرآورد پایتخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
ای بابا حتما سکوی بالای ورزشگاه درست نیست این یعنی به ضرر استقلال
آخرین اخبار