معرفی برترین‌های قایقرانی دومین دوره المپیاد استعداد‌های برتر کشور

مسابقات روئینگ قایقرانی دومین دوره المپیاد استعداد‌های برتر کشور در بجنورد با قهرمانی قایقرانان استان تهران به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمد بروحی معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: در این مسابقات توابع تهران و مازندران در بخش مردان عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند و در بخش زنان نیز تیم‌های آذربایجان غربی، تهران و توابع تهران حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

بروحی افزود: در مجموع، در این مسابقات استان تهران با کسب بیشترین نشان‌ها عنوان نخست این المپیاد را کسب کرد.

او گفت: در این دوره از مسابقات ۸۵ ورزشکار  زن  و مرد  از ۱۱ استان کشور با هم به رقابت پرداختند.

بروحی گفت: تیم خراسان شمالی هم با یک تیم چهارنفره زنان و یک تیم سه نفره مردان در این مسابقات شرکت کرد که  تنها یک عنوان پنجمی را در بخش زنان کسب کرد.

او افزود:  دو نفر از قایقرانان استان در بخش مردان و زنان به اردوی تیم ملی استعداد‌های برتر ورزشی کشور در این رشته راه یافتند.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات به مدت دو روز در محل سد شیرین دره شهرستان مانه‌وسملقان برگزار شد.

روئینگ نوعی قایقرانی و یک رشته ورزشی است که در آن ورزشکاران بر روی یک قایق با استفاده از پارو در رودخانه، دریاچه یا دریا به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

در این رشته، قایقرانان در قایق رو به عقب نشسته و با استفاده از دو پارو که با گیره به قایق چسبیده، قایق خود را به سمت جلو هدایت می‌کنند. قایق‌های روئینگ دراز و باریک و دو سوی آن‌ها نیمه مدور است.

انتهای پیام/ ر

معرفی برترین‌های قایقرانی دومین دوره المپیاد استعداد‌های برتر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.