استکبار به دنبال گرفتن دو فرهنگ حسینی و مهدوی از شیعیان است

امام جمعه یزد گفت: امروزه استکبار در تلاش است دو موضوع امام حسین (ع) و مهدویت را از شیعیان بگیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد صبح امروز در دیدار حجت الاسلام نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و حسینی مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران گفت: امروزه صهیونیست‌ها به این فهم رسیده‌اند که شیعه دو موضوع امام حسین و مهدویت را دارد که به این اقتدار رسیده است آن‌ها معتقدند که امام حسین (ع) به شیعه قدرت و مهدویت به آن‌ها امید می‌دهد به همین دلیل تلاش می‌کنند که این دو موضوع را از شیعیان به ویژه مردم ایران بگیرند.

او افزود: از طرف دیگر باید هیئت‌ها هم باید اقدام به کادرسازی انقلابی در بدنه خود بکنند و هیئت امنا اقدام به تربیت جایگزین و جانشین برای خود داشته باشند تا نسل جدیدی که قرار است هیئت را بگرداند، نسبت به عزاداری‌های اصیل آشنایی داشته و به ارزش‌ها هم پایبند باشد.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد:با تاکید بر اینکه دو اقدام در ارتباط با مداحی‌ها باید انجام شود، گفت: نکته اول این است که از جوانان و نوجوانانی که استعداد و صدای خوبی دارند،مداح تربیت و با اشعار خوب و مناسب مداحی کنند.

تربیت نوجوانان  اساسی‌ترین کار‌ها در تربیت دینی است

امام جمعه یزد  با تاکید بر این که تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان از اساسی‌ترین کار‌ها در تربیت دینی است، گفت: در طول سال‌های گذشته نسبت به برخی امور کوتاهی صورت گرفته که یکی از این امور آموزش و پرورش بوده است.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه  مسئولان هیئت‌ها، فرزندان خود را برای این منظور تربیت کنند تا آن‌ها هم نسبت به مراسم‌های امام حسین (ع) حساسیت لازم را داشته باشند، تصریح کرد: این اقدام انگیزه بسیار بالایی در جوانان برای حضور در هیئت‌ها و فعالیت به دور از حواشی را به وجود می‌آورد.

امام جمعه یزد ادامه داد: معنویت پایه اصلی هر دو این بنیان‌ها است و به همین دلیل هم استکبار و صهیونیست‌ها تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند که این معنویت را از مردم ایران بگیرند.

او با تاکید بر اینکه شعر‌هایی که برای مداحی‌ها انتخاب می‌شوند باید مناسب و از افراط و تفریط در آن هم به دور باشند، گفت: لازم است که از ظرفیت جوانان در مدیریت عزاداری‌ها به درستی استفاده شود.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: خدا را شکر جوانان ما امروز اگر به درستی توجیه و با منطق روبرو شوند، حرف حق را قبول و از ارزش‌هایی که به آن ایمان و باور دارند هم جانانه دفاع می‌کنند.

ناصری یزدی تصریح کرد: بسیاری از افراد هم هستند که برای قرار گرفتن در مسیر درست تنها نیاز به یک تلنگر دارند و اگر با این تلنگر روبرو شوند قطعا در مسیر درست قرار می‌گیرند.

امام جمعه یزد ادامه داد: فعالیت مدارس صدرا خیلی خوب است و باید نسبت به این مدارس و توسعه آن حساسیت لازم را داشته باشیم چرا که هر کاری که ما در تبلیغ دین انجام دهیم به اندازه تربیت دینی دانش‌آموزان تاثیرگذار نیست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار