صهیونیست‌ها برای در امان ماندن از حملات حزب‌الله دست به دامن روسیه شدند

منابع دیپلماتیک اعلام کردند رژیم صهیونیستی، روسیه و برخی از کشور‌ها را به میانجیگری میان این رژیم و حزب‌الله برای پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت فراخوانده است.

منابع دیپلماتیک: رژیم صهیونیستی روسیه را به میانجیگری فراخواندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که میانجیگری‌های دیپلماتیک برای بازداشتن حزب الله از پاسخ به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی تاکنون بی‌نتیجه مانده است، منابع دیپلماتیک در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی «اللواء» از تلاش اسرائیل برای میانجیگری روسیه و فشار بر حزب‌الله برای بازگشت به تعهدات ذکر شده در قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت پرده برداشتند.

این منابع تاکید کردند رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای هدف قرار ندادن رزمندگان حزب‌الله در سوریه یا نقض تعهدات قطعنامه ۱۷۰۱ اعلام کرده است به این شرط که حزب الله به چارچوب سابق درگیری‌ها به ویژه آنچه در قطعنامه آمده است، پایبند باشد.

منابع دیپلماتیک همچنین از میانجیگری آمریکا، فرانسه، روسیه و مصر برای احیای قطعنامه بین‌المللی ۱۷۰۱ خبر دادند. قطعنامه‌ای که پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال ۲۰۰۶ از سوی شورای امنیت صادر شده است.

از جمله اطلاعاتی که این منابع از آن پرده داشتند، تماس تلفنی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با سعد حریری، نخست وزیر لبنان برای فشار بر حزب الله به منظور متوقف کردن عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی و بسنده کردن به عملیات اویویم به عنوان پاسخ به دو تجاوز این رژیم به جنوب لبنان و سوریه و شهادت دو عضو حزب الله است.

به گفته این منابع، آمریکا نیز پیشنهاد‌هایی را از طریق واسطه‌های اروپایی به حزب الله و دولت لبنان داده است مبنی بر اینکه متعهد می‌شود رژیم صهیونیستی را مهار و ملزم به رعایت قوانین ذکر شده در قطعنامه‌های بین‌المللی کند و همچنین تنش‌های میان واشنگتن و بیروت تشدید نشود و تحریم‌ها جدید علیه هم‌پیمانان حزب الله یا بخش‌های اقتصادی مرتبط با آنها به تاخیر بیفتد به شرط اینکه حزب الله به قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند باشد و نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را نیز هدف قرار ندهد.

این منابع آنچه دولت آمریکا و وزیر خارجه‌اش را غافلگیر کرد تعهد رئیس جمهور، نخست وزیر و پارلمان لبنان به تصمیم سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله اعلام کردند و گفتند سعد حریری حامل پیام تهدید دولت ترامپ به مسئولان مربوط در لبنان بوده است مبنی بر اینکه اگر حزب الله بر موضع خود پافشاری کند فشار‌های اقتصادی و سیاسی علیه لبنان افزایش می‌یابد.

اطلاعات این منابع دیپلماتیک نشان می‌دهد که حزب الله این میانجیگری‌ها و پیشنهاد‌ها را نپذیرفته و آماده مقابله با رژیم صهیونیستی است و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وجود اینکه در نظرسنجی‌های اخیر آراء خود را از دست داده است به دنبال جلو انداختن انتخابات در اراضی اشغالی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار