شهروندخبرنگار همدان؛

برگزاری نمایشگاه «از بقیع تا کربلا» در همدان + فیلم

بزرگترین نمایشگاه نمونک گلی با بازسازی واقعه کربلا و تاریخ آن دوران با عنوان «از بقیع تا کربلا» در روستای تکه استان همدان برگزار شد.

به گزارشگروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، بزرگترین نمایشگاه نمونک گلی با بازسازی واقعه کربلا و تاریخ آن دوران با عنوان «از بقیع تا کربلا» در روستای تکه استان همدان برگزار شد.

نمایشگاه «از بقیع تا کربلا» به‌عنوان بزرگ‌ترین و زیباترین نمایشگاه نمونک گلی استان همدان ۲۳ سال است که با همت جمعی از جوانان عضو پایگاه شهدای تکه و بسیج کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای تکه نهاوند در این روستا بازسازی می‌شود.
این نمایشگاه در ۲۵ غرفه برپا شده است و مهم‌ترین دلیل باورپذیری این نمایشگاه بزرگ که در فضای ۲۰۰۰ متر مربعی احداث ‌شده است، استفاده از ابزار ساخت مانند خشت و گل، چوب و آجر و آدمک‌هایی است که دختران روستا به سبک شهرهای قدیمی می‌سازند. به‌طوری‌که برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه در سال‌های گذشته افرادی به کربلای معلی و مکه مکرمه اعزام شدند تا بر اساس نوشته قدیمی و به همان سبک و به‌صورت نمونک‌های کوچک‌تر واقعه کربلا را بازسازی کنند. با توجه به جذابیت این نمایشگاه سال گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر تا پایان ماه صفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

منبع: حسین سهرابی – نهاوند (روستای تکه)


بیشتر بخوانید: مراسم سوگواری سالار شهیدان در مراغه + فیلم 


 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

 

بازسازی واقعه کربلا در نمایشگاه «از بقیع تا کربلا» + فیلم

 

برچسب ها: محرم ، دانلود فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار