رئیس دانشگاه صدا و سیما مطرح کرد؛

ایجاد قطب علمی و فناوری در جلوه‌های ویژه و هنر‌های رایانه‌ای

اسفندیاری گفت: راه اندازی مرکز رشد خلاهای رسانه‌ای در حوزه فناوری‌های نوین را رفع کرده و به قطب علمی و فناوری تبدیل می‌شویم.

ایجاد قطب علمی و فناوری در جلوه‌های ویژه و هنر‌های رایانه‌ایبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری ایجاد و راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی اظهار کرد:  دانشگاه صداوسیما مدتی است همکاری‌هایی را با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در حوزه‌های گوناگون از جمله ترویج و فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان آغاز کرده است؛  برگزاری بخش دیداری و شنیداری ایران ساخت دوره دوم از جمله اقدامات مناسبی بود که با همکاری استادان و دانشجویان دانشگاه صدا و سیما برگزار شد.

او ادامه داد: اقدامای مناسبی در حوزه صنایع خلاق، فناوری‌های نرم انجام شده است که به زودی شاهد اثرات آن هستیم؛ راه اندازی دانشکده هنر‌های دیجیتال از جمله اقدامات مهمی است که هم در سازمان صدا و سیما و هم وزارت علوم مصوب شده بود؛ امیدواریم این دانشکده، خلا‌های رسانه‌ای جدید و صنایع خلاق در حوزه فناوری‌های نوین دیجیتال را پر کند.

اسفندیاری گفت: جلوه‌های ویژه یکی از رشته‌های پر درآمد جهان است که متاسفانه تنها در یکی از دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود اما با این حرکت جدید و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌توانیم یک قطب علمی و فناوری در جلوه‌های ویژه و هنر‌های رایانه‌ای ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه صدا و سیما با اشاره به اینکه این دانشگاه نشست‌های بین‌المللی متعددی و خوبی داشته است، بیان کرد:  ارتباطات بین المللی مناسب ایجاد شده می‌تواند در تبادل دانش و فناوری به کشور و دانشگاه کمک کند.

حرکت به سمت توسعه استارتاپ‌های درحوزه تولید محتوا

در ادامه مراسم اسماعیل قادری فر رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: خوشبختانه تعاملات بسیار خوبی با دانشگاه صدا و سیما با معاونت برقرار شده است و امروز می‌توانیم شاهد راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهنده با هدف حمایت از ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی حوزه ارتباطات و رسانه باشیم؛ این اقدام برای حمایت و هدایت ایده‌های خلاق جوانان کشور به سمت توسعه استارتاپ‌های درحوزه تولید محتوا، صنایع دیجیتال، خلاق و فرهنگی در کشور خواهد شد.

او بیان کرد: باید با افزایش تعامل‌ها زیرساخت‌های لازم برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و همراهی با تولیدات داخلی را ایجاد کنیم و  در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی، دانشگاه صداو سیما نقش بسزایی دارد که این تفاهم نامه به گسترش و تقویت این حوزه کمک خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:تبدیل تلفن هوشمند به میکروسکوپ فلوئورسنت


جنبش نرم افزاری به سکه رایج کشور بدل شده است

قادری فر گفت: ایجاد مرکز نوآوری دانشگاه صدا و سیما با تربیت نیروی جوان، متخصص و کارآفرین، تحول تازه‌ای را در حوزه تولید محتوا و صنایع دیجیتال و فرهنگی رقم خواهد زد؛ اکنون که رسانه‌های غول پیکر جهانی به تولید محتوا می‌پردازند ما هم باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود جوانان در این مسیر پیشرفت کنیم.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور این مرکز را محلی برای بروز خلاقیت‌ها و تولیدات فناورانه دانست و افزود: مقام معظم رهبری بر اقتصاد دانش بنیان به عنوان پیشران اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، امروزه جنبش نرم افزاری به سکه رایج کشور بدل شده است و همه بخش‌های نظام از جمله رسانه ملی و دانشگاه صدا و سیما باید با تحرک بالاتری به جلو بروند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار