در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۸۰ درصد از تولید روزانه ۵۰ هزار متر پارچه پرده‌ای، صادر می‌شود

یک تولید کننده پارچه و پرده‌ گفت: روزانه ۵۰ هزار متر پارچه پرده‌ای تولید می‌شود و ۲۰ درصد از تولید در داخل کشور به فروش می‌رسد.

تولید روزانه ۵۰ هزار متر پارچه پرده‌ای/توان تولیدی کشور در حوزه پارچه پرده ای افزایش یافته استحسین رنج دوست یک تولید کننده پارچه و پرده‌، در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت نخ و مواد اولیه در صنعت نساجی، گفت: خوشبختانه در صنعت نساجی و تولید نخ و مواد اولیه مشکلی وجود ندارد و مواد اولیه برای تولید نخ در داخل کشور به خوبی وجود دارد. همچنین صادرات خوبی هم در این زمینه داریم.

این تولید کننده  با بیان اینکه از صددرصد تولید ۱۰ درصد آن واردات است و ۹۰ درصد در کشور عرضه می‌شود، گفت: خوشبختانه تحریم‌ها تأثیر چندانی در تولید پارچه نگذاشته و صادرات بیشتر از قبل شده است. در عرض ۴ ماه گذشته ۷ الی ۸ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم که تنها مختص پارچه پرده‌ای بوده است.

رنج دوست با بیان اینکه از سال ۸۷ کارخانه تولید پارچه پرده‌ای کلنگ زده شد و از سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: برای ۵۰ کشور در جهان پارچه پرده‌ای تولید می‌کنیم که روسیه، ترکیه، بلغارستان، لهستان، آلمان و رومانی بیشترین تقاضا را از پارچه پرده‌ای دارند.


بیشتر بخوانید: کارخانه‌ها برای تولید پارچه، نخ ندارند/ ارز با نظارت اتحادیه‌ها در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد


 ۳ کارخانه تولید انواع پارچه پرده‌ای در کشور نیاز جهان را رفع می کند

او بیان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی بیش از گذشته در کارخانه سرمایه‌گذاری می‌کنند. اکنون ۳ کارخانه تولید انواع پارچه پرده‌ای در کشور داریم که نیاز مابقی کشور‌ها را به پارچه پرده‌ای برطرف می‌کند.

این تولید کننده با اشاره به اینکه روزانه ۵۰ هزار متر پارچه پرده‌ای تولید می‌شود، گفت: ۲۰ درصد از تولید پارچه پرده‌ای در داخل کشور به فروش می‌رسد و مابقی آن صادرات است.

رنج دوست تشریح کرد: تولید داخل به حدی قوی شده است که کیفیت پارچه پرده‌ای نسبت به اجناس خارجی بالاتر است. زمانی ترکیه کل بازار پارچه پرده‌ای در ایران را گرفته بود، اما اکنون اجناس ما در بازار‌های ترکیه بیش از اجناس آنهاست، در کشور عراق شهر اربیل که کوچک‌ترین شهر این کشور است، هفته‌ای ۲۰ تن پارچه پرده‌ای وارد می‌شود و این جزء افتخارات کشورمان است.

او افزود: خوشبختانه در تجهیزات نیز مشکلی وجود ندارد و ماشین آلاتی نو از کشور‌های ایتالیا و سوئیس وارد کشور می‌شود و باعث افزایش کیفیت پارچه‌های پرده‌ای خواهند شد.

این تولید کننده گفت: ۸ کارخانه در کل جهان برای تولید پارچه پرده‌ای داریم که شامل کشور‌های مصر، ایران، ترکیه، اردن و چین است.

رنج دوست گفت: امسال ۶ هزار تن صادرات به متراژ ۳۰ میلیون متر داشته ایم که در سال گذشته ۲ هزار تن پارچه پرده ای صادرات شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار