مسافران چگونه در دام قاچاقچیان تلفن همراه نیفتند؟

سامانه همتا، با انتشار اعلامیه‌ای ضمن بیان راهکارهایی از مسافران خواست تا از اطلاعات هویتی خود حفاظت کنند.

مسافران چگونه در دام قاچاقچیان تلفن همراه قرار نگیرند؟به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با اتصال سامانه ثبت تلفن همراه مسافری گمرک به سرویس گذرنامه ناجا و ضابطه‌مند شدن واردات مسافری، نوع جدیدی از تخلف در حال گسترش است که در آن فرد متخلف از طرق مختلف همچون خرید اطلاعات از آژانس‌های مسافرتی و کاروان‌های زیارتی پس از دستیابی به اطلاعات هویتی شخص مسافر که به تازگی ورود به کشور داشته است، ابتدا اقدام به صدور سیم‌کارت به‌نام او کرده و سپس با استفاده از سیم‌کارت صادر شده، کد ملی و شماره گذرنامه مسافر، اقدام به ثبت تلفن همراه مسافری می‌نماید.


بیشتر بخوانید: اطلاعات شخصی حجاج دستاویزی برای سودجویان


چنانچه سیم‌کارت جدید به نام شخص مسافر صادر گردد، پیامکی با سرشماره CRA.ir برای ایشان ارسال می‌شود. همچنین شخص مسافر می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن «دولت همراه» و از بخش «تعداد خطوط مشترکین تلفن سیار» از صدور سیم‌کارت جدید به نام خود مطمئن گردد.

در صورتی که بدون اطلاع مسافر برای ایشان سیم‌کارتی صادر شده باشد، این امکان برای او وجود دارد که با شماره‌گیری شماره ۱۹۵ و یا با مراجعه به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir، نسبت به ثبت شکوائیه در «سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» اقدام نمایند.


بیشتر بخوانید: رکورد واردات تلفن همراه شکست 


سامانه همتا اعلام کرده است، انتظار می‌رود اپراتورهای تلفن همراه کشور به عنوان متولی صدور سیم‌کارت و سازمان‌‌های گردشگری و میراث فرهنگی و سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مراجع صدور مجوز فعالیت آژانس‌های هواپیمایی با اقدامات پیشگیرانه از شیوع این نوع تخلف که منجر به تضییع حقوق شهروندی آحاد جامعه می‌گردد، جلوگیری نمایند.

انتهای پیام/

سوء استفاده از گذرنامه مسافران جهت ثبت تلفن همراه مسافری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار