آغوش باز سایت دانشگاه آزاد برای هکرها/ ماجرای درج نام ۲ فرقه در صفحه ثبت نام دانشجویان چیست؟

امنیت سایت دانشگاه آزاد به قدری پایین است که یک هکر توانسته است به آن نفوذ کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه آزاد به یکی از پر جمعیت‌ترین دانشگاه‌های کشور تبدیل شده است و بالتبع امسال هم دانشجویان زیادی برای ثبت نام به این سامانه مراجعه کرده‌اند اما اتفاقی عجیب توجه مراجعه کنندگان را به خود جلب کرد؛ گویی دانشگاه آزاد، اسامی جدیدی را وارد ادیان این سامانه کرده بود. دانشجویان ضمن ثبت نام متوجه درج نام دو فرقه ضاله در صفحه ثبت نامی شدند.

بهائیت و دراویش فرقه‌های نوظهوری هستند که مطابق قوانین کشور ما جزو ادیان محسوب نمی‌شوند؛ جدا از مباحث دینی، انجام چنین اقدامی، تخلف جدی محسوب می‌شود؛ بعد از انتشار این خبر موج زیادی در رسانه‌ها به راه افتاد که منجر شد روابط عمومی این دانشگاه بلافاصله واکنش نشان داده و این اتفاق را یک حمله و نفوذ سایبری بخواند.

آغوش باز سایت دانشگاه آزاد برای هکرها/ درج فرقه «دراویش» و «بهاییت» در صفحه ثبت نامی دانشجویان

دانشگاه آزاد بهاییان و دراویش را به رسمیت شناخت؟!

رضا همدانچی، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرگزاری آنا درباره درج فرقه بهائیت و دراویش در لیست ادیان پنل دانشجویان واحد تهران مرکز گفت: حوالی ظهر امروز سایت واحد تهران مرکز به دلیل حجم بالای دانشجویان جهت انتخاب رشته و ثبت نام هک شد و در این ماجرا هک کنندگان اقدام به درج دو فرقه ضاله بهائیت و دراویش در لیست ادیان کردند.

او ادامه داد: با کمک همکاران فنی‌مان این موضوع اصلاح و جلوگیری شد؛ هم اکنون نام این دو فرقه ضاله از لیست ادیان حذف شده است.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد گفت:  این دانشگاه از مقامات قضائی و پلیس فتا این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

چه کسی امنیت اطلاعات دانشجویان را تضمین می‌کند؟

در وانفسای این اتفاقات ماجرای بزرگ‌تری مطرح شد که کسی به آن توجه نکرد؛ امنیت سایت دانشگاه آزاد به قدری پایین است که یک هکر توانسته به آن نفوذ کند. سایت دانشگاه وظیفه مهمی در قبال حفاظت از اطلاعات شخصی دانشجویان، تامین امنیت در ثبت و ورود دانشجویان و غیره دارد اما آیا چنین سایتی می‌تواند محافظ ماندن اطلاعات درونش را تضمین کند؟. این اتفاق خبر از احتمال ورود هکرها برای دستیابی به اطلاعات شخصی دانشجویان، تغییر نمرات، جعل مدرک و هزاران اتفاق دیگر می‌دهد.

روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز هم طی بیانیه‌ای در خصوص قرار گرفتن نام «دراویش» و «بهاییت» در لیست ادیان سامانه ثبت‌نام این دانشگاه اعلام کرد: با توجه به ورود غیرقانونی به سامانه ثبت‌نام دانشجویان ورودی‌های جدید واحد تهران مرکزی و درج برخی از واژه‌های غیرقانونی در گزینه‌های انتخاب ادیان دانشجویان، بدین وسیله ضمن محکوم کردن این عمل خبیثانه، به اطلاع می‌رساند مراتب با اقدام به موقع مسئولان واحد، پیگیری و اصلاح شد. در حال حاضر رسیدگی به این موضوع از سوی مقامات انتظامی و قضایی در حال پیگیری است.

بدین وسیله از وقفه به عمل آمده جهت ثبت‌نام که به واسطه از دسترس خارج شدن سرویس‌دهی آنلاین دانشجویان ایجاد شد، پوزش می‌طلبیم. در حال حاضر دانشجویان گرامی می‌توانند کماکان به ثبت‌نام خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
علی
۰۱:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
یه مشکل دیگه هم قسمت انتخاب دینش داره.نوشته اسلام یا اهل تسنن.تا جایی که من عقلم میکشه هم شیعه و هم سنی جزئ اسلام هستند.درستش اینکه یا فقط گزینه اسلام نوشته بشه و یا بصورت جداگانه تسنن و تشیع نوشته بشه.دقیقا همون اشتباهی که در دیگر کشورها میشه که از ما میپرسن مسلمون هستی یا شیعه.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
چرا امنیت سایت های مراکز علمی و ارگان های دولتی اینقدر پایینه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
کدوم هکر ؟ سال پیش هم این گزینه بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
آزاده دیگه آزاد از همه چیز و همه کس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
چرا درج دین تو ثبت نام مهمه؟هیچ جای دنیا نمیپرسند که دینت چیه.براشون مهمه سطح معلوماتت چه مقداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
آقاجان اینها دین نیستند، فرقه است فرقه...
بیشتر تأمل کنید.
بهایی های مخوف یک فرقه استعماری انگلیس خبیثه که بدون هیچ گونه هزینه ای دارن به اربابشون خدمت می کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
اینجا ایران اسلامی است نه همه جا جناب! اتفاقا همون کشورها بدترین رفتار رو با مسلمان ها دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
حداقل 6-5 تا واحد دینی مذهبی تو درسا هست، فکر کنم اگر دینت یه چیز دیگه باشه این درسا هم عوض میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
7:34 خیر حرف شما درست نیست،اقلیت ها موظف به گذراندن دروس عمومی هستند و فقط در صورت تایید میتونند درس روخوانی قران رو نگذرونند