عشایرعرب ، عنصر اصلی و قوام بخش وفاق و اتحاد

معاون سیاسی فرمانداری آبادان گفت: عشایر عرب، قوام بخش وفاق، اتحاد و وحدت ملی هستند و هر جا لازم بوده وفاق ملی را نیز حفظ کردیم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،بیژن ربیعی معاون سیاسی فرمانداری آبادان دیروز در جلسه هم اندیشی اعضای کمیته امور عشایر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در محل تالار غدیر فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال بر عهده سپاه نهاده شده است گفت: عشایر عرب ما در حفظ تمامیت ارضی به تمام معنا، از زمان عثمانی‌ها، انگلیسی‌ها، در زمان پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و اکنون نیز در جنگ تحریم اقتصادی نقشی بی بدیل، بسیار مهم و ارزشمند داشته و این نقش بسیار قابل تقدیر است.

او ادامه داد: نظام استکباری پس از پیروزی انقلاب به منظور براندازی نظام درگیری‌های مستقیمی را در قالب حزب بعث با ما آغاز کرد اما همه دیدیم که در طول جنگ تحمیلی هشت ساله کاری از پیش نبردند و در شبیه خون فرهنگی نیز ناموفق بودند، لذا به اعمال تحریم‌ها متوسل شدند اما باز هم چاره ساز نشد.

معاون سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان آبادان افزود: دستیابی ما به فن آوریهای نوین و دستاوردهای علمی ارزشمند سبب شد تا دشمنان باز هم مقابل ما بایستند اما باز هم چاره سازشان نشد، خوشبختانه با تدبیر و آگاهی رهبری نقش‌های دشمنان یکی پس از دیگری نقش برآب شده است.

ربیعی گفت: اگر چه نظام استکباری فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها علیه ما را به ۱۰۰ درصد رساندند اما ملت ما به ویژه عشایر عرب غیور منطقه مرزی خوزستان با تلاششان سبب استقامت و ایستادگی شدند، عشایر منطقه به رغم وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی باز هم پای نظامشان ایستادند و همچنان از آن حمایت می‌کنند.

او ادامه داد: اروپاییان با همدستی یکدیگر در تلاش برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی هستند اما عشایر به حفظ نظام و پایداری آن کمک شایانی کردند و توانستیم تحریم‌ها را نیز دور بزنیم، عشایر عرب منطقه در مبارزه اقتصادی با غربی‌ها از هیچ کاری فروگذار نکردند.

معاون سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان آبادان از تشویق بانوان برای ورود به عرصه اقتصادی به عنوان یکی از اقدامات اثرگذار سران عشایر نام برد و افزود: سران عشایر به عنوان سرآمدهای قبایل در بحث کارآفرینی و اشتغال می‌توانند برای جوانان کمک ساز شوند تا در عرصه مواجهه با تحریم‌ها بتوانیم کارها را از پیش ببریم .

ربیعی با بیان اینکه معتقدیم که اگر امنیت مرزهای ما برقرار باشد چرخه اقتصادی کارخانه‌های ما نیز می چرخد، گفت: امنیت ما با امنیت سرمایه گذار و اقتصاد گره خورده و لذا در این عرصه ما قدردان فعالیت عشایر در بحث تأمین و پایداری امنیت در مرزها و منطقه هستیم، هر چقدر جمعیت منطقه ماندگار باشد این امنیت پایدارتر خواهد بود و این موضوع به خوبی از سوی عشایر انجام شده است.

او در بخشی از سخنان خود با اشاره به تصمیم دولت برای کمک به مرزنشینان افزود: کسانی که در مرزها دارای کارت الکترونیکی هستند به آنان کمک می‌شود لذا از طریق دهیاری‌ها بایستی کار دنبال و پیگیری شود، مرزنشینانی که عضو تعاونی‌ها هستند به منظور توانمند سازیشان از لحاظ اقتصادی دولت کمک‌هایی را پیش بینی کرده که بایستی در این باره اقدام و کارها دنبال شود.

معاون سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان آبادان ، ضمن تاکید بر نقش عشایر و شیوخ در افزایش سطح مشارکت مدنی و اجتماعی جامعه عشایری تحت پوششان یادآور شد: تکیه گاه ما در بخش عشایری شیوخ هستند که در موارد مختف نقشی اثرگذار و بی بدیل است.

ربیعی با اشاره بر در پیش داشتن انتخابات گفت: دشمنان در تلاشند تا با افزایش فشارهای تحمیلی به ویژه در عرصه اقتصادی و معیشتی مردم ضمن کاهش سطح رضایتمندی شأن آنان را از حضور در پای صندوق‌های رأی دلسرد کنند پس به فرمان رهبری و با حضور حداکثری مردم این فکر خام را نقش بر آب می‌کنیم.

انتهای پیام/ د

نقش عشایر عرب  در اتحاد و وحدت ملی

برچسب ها: دفاع مقدس ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.