همدان میزبان نشست تخصصی آمایشی منطقه ۳ کشور/ سهم ۲ و نیم درصدی ایران در صادرات به عراق

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان گفت:سهم واردات ایران به کشور عراق تنها ۲ و نیم درصد است.

همدان میزبان نشست تخصصی آمایشی منطقه ۳ کشور/ سهم ۲ و نیم درصدی ایران در صادرات به عراقبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، نشست تخصصی آمایشی منطقه سه کشور باحضور سید سعید شاهرخی استاندار همدان، دکتراقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور، روسای سازمان مدیریت و معاونین اقتصادی استانداری‌ها و مدیران اقتصادی استان‌های منطقه ۳کشور (همدان، کرمانشاه، لرستان و ایلام) به میزبانی استان همدان درمحل سالن جلسات شهدای استانداری با هدف بررسی محور‌های توسعه منطقه‌ای در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری  در حال برگزاری است.

زبردست رئیس اتاق بازرگانی استان همدان در این نشست گفت:سهم صادرات و سرمایه گذاری استان‌های غربی کشور باید در کشور‌های عراق و سوریه افزایش یابد.

او نیاز کشور برای برنامه ریزی‌های آینده را آمایش دانست و افزود: تاخیر در تهیه طرح آمایش باعث شده تا بخش خصوصی کمتر تولید را افزایش دهد.
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان از دخالت نداشتن بخش خصوصی در تهیه سند آمایش کشور انتقاد کرد و گفت: ما باید برنامه‌ها را بازنگری کرده و دنبال بالابردن سهم کشور در صادرات و تولید و کارآفرینی در کشور‌های عراق و سوریه باشیم.

زبردست با بیان اینکه استان‌های همدان، کرمانشاه، ایلام و لرستان از نظر سرمایه گذاری و جذب گردشگر موفق بودند،اظهار داشت: با ظرفیت‌های موجود در استان‌های غربی کشور و وجود زیر ساخت‌های خوب در استان همدان باید غرب کشور به قطب گردشگری و تولید منطقه تبدیل شود که  این موضوع تاکنون محقق نشده است.

رییس اتاق بازرگانی خواستار تک نرخی شدن ارز و یا سهمیه ارزی برای توسعه تولید در هر استان شد و گفت: تقسیم بندی در استان‌ها باعث می‌شود مشکلات واحد‌های تولیدی و سرمایه گذاری در استان‌ها سریع‌تر حل می‌شود.

پور مجاهد معاون هماهنگی و امور اقتصادی وتوسعه منابع استاندار مهمترین محور ۴ استان غرب کشور را کشاورزی دانست و خواستار برطرف کردن مشکلات بر سر صادرات کشاورزی به خصوص کشمش استان شد.

رضوانی جلال، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در سند آمایش سهم کشاورزی بدون مشورت مسوولان کشاورزی استان تهیه شده است.

او گفت: تهیه سند تنها با مشورت مسوولان وزارت خانه کافی نیست و نیاز به مشارکت بیشتر مسوولان استان هم در این سند آمایش نیاز است.

نعمتی معاون استانداری ایلام خواستار توجه به مناطق استان‌های کمتر توسعه یافته کشور شد و گفت: استان‌های غربی ظرفیت‌های خوبی در همه زمینه ها  دارند که متاسفانه  هنوز روی آن‌ها سرمایه گذاری‌ نشده است.

انتهای پیام/ا

کشاورزی مهمترین محور ۴ استان غرب کشور است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.