وزیر بهداشت و درمان مطرح کرد؛

اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک در تمام داروخانه‌ها تا آبان ماه/ حمایت از تولید داخل را به هیچ قیمت از دست نخواهیم داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان در آئین آغاز ساخت فاز آموزشی و سالن بیمارستان معتمدی گرمسار ضمن بیان اینکه تنها راه جمع‌کردن مراکز ناصرخسرویی، نسخه‌نویسی الکترونیکی و جمع‌کردن دفترچه‌های کاغذی از دست مردم است،گفت: تا پایان آبان ماه امسال، تمام داروخانه‌ها زیرساخت نسخه‌نویسی الکترونیک را ایجاد خواهند کرد.

او افزود: جمع‌کردن مراکز ناصرخسرویی، از طریق هوشمند سازی نظام سلامت و به کار گماردن انسان‌های سالم در پشت سامانه‌ها است.

حمایت از تولید داخلی در بحث دارو

وزیر بهداشت و درمان بابیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب و حمایت رئیس جمهور، ایستاده‌ایم تا از تولید داخلی در بحث دارو حمایت کنیم، ابراز داشت: وزارت بهداشت، سیاست حمایت از تولید داخل را به هیچ قیمت از دست نخواهد داد و با غوغا سالاری نیز به دام مخالفان انجام این طرح نخواهد افتاد.

نمکی در ادامه تصریح کرد:سه درصد از دارو‌های وارداتی ۱.۳ ارز مملکت را می‌بلعد، افزود: سهم دارو ۱.۲ درصد در ایران است و بیش از ۴۰ میلیارد دلار برای واردات دارو نیازمندیم لذا به‌جای داروی وارداتی با ده برابر قیمت باید با کمک شرکت‌های دانش بنیان و کارخانه‌های داروسازی داخلی با همان کیفیت و یک‌پنجم قیمت دارو‌های وارداتی دارو تولید شود؛ باید به جای داروی وارداتی با ۱۰ برابر قیمت، با کمک شرکت‌های دانش بنیان، دارویی را با همان کیفیت و باقیمت یک‌دهم به دست مردم برسانیم.

او ضمن بیان اینکه با صدای رسا می‌گویم که با هیچ غوغا سالاری به عقب بازنخواهیم گشت، افزود: تغییر رویکرد‌ها و سیاست‌ها در بخش دوم طرح سلامت از برنامه‌های راهبردی دیگر وزارت بهداشت است.

راه‌اندازی پرونده الکترونیکی سلامت

وزیر بهداشت و درمان ضمن بیان اینکه پس از انقلاب دستاورد‌های بسیار عظیمی در بخش‌های مختلف در نظام سلامت حاصل‌شده است، ابراز داشت: طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید به اجرا درآمد که طی آن حداقل سه درصد اعتبار اضافه‌تر از روال معمول به بخش سلامت تعلق گرفت.

نمکی ضمن بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت نیازمند مقدماتی مثل سیستم ارجاع، پرونده الکترونیکی سلامت، پزشک خانواده و غیره بود که به انجام رسید، تصریح کرد اولین اقدام در وزارت بهداشت، راه‌اندازی پرونده الکترونیکی سلامت به‌عنوان ریل اصلی سلامت در خانواده‌ها به بعد عملیاتی تبدیل شد.

او ضمن بیان اینکه قسمت عمده‌ای از طرح پزشک خانواده تا پایان سال اجرایی شده و تا نیمه سال آینده به‌صورت کامل در کشور اجرایی خواهد شد، گفت: به این منظور از ابتدای مهرماه، طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در سطح کشور عملیاتی می‌شود.

وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه ۳۰ درصد از هموطنان ما از فشارخون بالا رنج می‌برند و زمانی متوجه عارضه خود می‌شوند که روانه بیمارستان‌ها شدند، ابراز داشت: در طرح بسیج ملی فشارخون سه میلیون نفر از مبتلایان فشارخون بالا پایش شده و ۱۰ میلیون نفر نیز که در آستانه معضل فشارخون بالابودند شناسایی شدند که سمنان یکی از استان‌های موفق در این زمینه محسوب می‌شود.

انتهای پیام / م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.