وزیر بهداشت؛

افتتاح کلینیک دندان‌پزشکی آرادان / اجرای طرح مدارس عاری از پوسیدگی دندان در دستور وزارت بهداشت

سعید نمکی گفت: هدف این طرح ‏کاهش آثار سوء عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است‎

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح کلینیک دندان‌پزشکی آرادان در جمع خبرنگاران بابیان اینکه امکانات خوبی در بعد بهداشت و درمان و آموزشی خوبی در شهرستان‌های گرمسار، ایوانکی و آرادان مهیا شده و خیران دلسوز و علاقه‌مند در کمک به حل مسائل بهداشت و درمان منطقه به میدان آمده‌اند، گفت: ما نیز به کمک خواهیم آمد تا در پایان این سفر موارد مهمی که نیاز است پیگیری و تکمیل شود در دستور کارخواهیم گذاشت.

او با اشاره به کلینیک دندان‌پزشکی آرادان که امروز افتتاح شد، افزود: طرح ما در دولت مدارس عاری از پوسیدگی دندان است و راه‌اندازی کلینیک‌های کودکان، زنان شیرده و باردار به‌عنوان گروه هدف و افرادی که نیاز به مرمت دندان‌ها دارند برای کاهش مشکلات ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان در دستور کار وزارت خانه قرار دارد.

اجرای طرح پرونده‌های الکترونیکی

وزیر بهداشت بابیان اینکه طرح پرونده‌های الکترونیکی از سه‌ماهه آخر سال قبل شروع شد و ما قول دادیم که تا پایان بهار پرونده الکترونیکی سلامت مورد بهره‌برداری قرار گیرد بیان کرد: با حضور رئیس‌جمهور این استقرار انجام شد و امروز در مراحل تکمیل و رفتن به‌سوی نسخه‌نویسی الکترونیکی هستیم.

نمکی همچنین با بیان اینکه این کار دو الزام دارد، افزود: نخست استقرار سخت‌افزار در مطب‌ها و کلینیک‌ها و سپس داروخانه‌ها است که امیدواریم تا پایان آبان ماه استقرار در داروخانه‌ها را تکمیل کنیم و هم‌زمان در مطب‌ها و کلینیک‌ها نیز این طرح پیش می‌رود و همچنین سازمان‌های بیمه‌گر نیز در ادامه خدمات دریافت می‌کنند تا درنهایت به حذف دفترچه به‌مثابه یک نظام مشکل‌دار در ارائه خدمات پزشکی و درمانی برسیم.

او ابراز داشت: فکر می‌کنیم برای مبارزه با فساد یکی از راهکار‌های اساسی توسعه سامانه‌ها و استفاده از افراد پاک دست برای نظارت بر آن‌ها و الکترونیک کردن خدمات در دستور کار قرار دارد.

فرار مالیات در جامعه پزشکی بیشتر از بقیه اقشار نیست

وزیر بهداشت درباره رسیدگی به پرونده‌های تخلفات حوزه بهداشت و درمان نیز گفت: موارد تخلف در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی به دستگاه قضائی ارجاع داده‌شده و مردم به‌زودی در جریان قرار خواهند گرفت.

نمکی همچنین درباره استقرار دستگاه‌های کارت‌خوان در مطب‌ها نیز تأکید کرد: در وزارت بهداشت درمان معتقدیم که جامعه پزشکی جامعه‌ای است که نسبت به بقیه اقشار تسلیم‌تر به قانون است و ما هم در بخش‌های دولتی مطلقاً در بین همکارانمان نمی‌توانیم فرار مالیاتی داشته باشیم لذا در آخر هرماه عملکرد همه طبیبان رسیدگی می‌شود و مالیات آن درجا پرداخت می‌شود و ۴۰ درصد از عملکردش به او برگردانده می‌شود که آن‌هم مالیات و کسورات دارد.

اواظهار داشت: معتقدیم که فرار مالیات در جامعه پزشکی بیشتر از بقیه اقشار نیست و ما از همکاران خواسته‌ایم که به قانون تمکین کنند و از بقیه هم می‌خواهیم جامعه پزشکی را مورد هجمه قرار ندهند چراکه یک سرمایه اجتماعی است.

انتهای پیام / م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار