در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توسعه همکاری‌ها میان بین وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی برای غربالگری شنوایی

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در زمینه غربالگری شنوایی کودکان کم شنوا با سازمان بهزیستی تفاهم نامه‌ای با هدف ارائه خدمات به کودکان کم شنوا امضا کرده است.

تعداد قابل توجه  کاشت حلزون در کودکان کم شنوا/ امضا تفاهم نامه بین وزارت بهداشت بهزیستی در زمینه غربالگری شنوایی نوزادان و کودکانعلیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح غربالگری شنوایی کودکان اظهار کرد: غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان یکی از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت در زمینه پیشگیری از کاهش بیماری‌های کم شنوایی و حتی نا شنوایی در آینده کودکان محسوب می‌شود و وزارت بهداشت در زمینه کاهش شیوع بیماری کم شنوایی دستورالعمل‌های این حوزه را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.
 
او ادامه داد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت کاشت حلزون در دوران طلایی سن نوزادان که معمولا بین ۶ تا ۹ ماه است در تمام خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت انجام می‌گیرد.
 
رئیسی تاکید کرد: در زمینه غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان و پیشگیری از بیماری‌های شایع وزارت بهداشت با سازمان بهزیستی تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده ایم تا خدمات توانبخشی به کودکان کم شنوا در زمینه پیشگیری از شیوع و بروز بیماری ناشنوایی در سطح بالایی ارائه شود.

غربالگری چشم کودکان با هدف پیشگیری از عیوب انکساری و تنبلی چشم

 معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: در زمینه غربالگری شنوایی کشور از توفیقات قابل توجهی برخوردار است و به طور قطع کودکان و بیمارانی که کم شنوایی آن‌ها تشخیص داده می‌شود در مراکز جامع خدمات سلامت به متخصصان این حوزه در زمینه پیشگیری و حتی کاشت حلزون ارجاع داده می‌شوند.
 
او گفت: یکی دیگر از برنامه‌های وزارت بهداشت برای کودکان غربالگری چشم است تا آن‌ها در سنین بالاتر دچار بیماری‌های تنبلی چشم نشوند و در همین خصوص هم با سازمان بهزیستی در زمینه ارائه خدمات تفاهم نامه‌ای به امضا رسیده است.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.