میهمانانی ناخوانده از لبنان که در عرض ۳ دقیقه بالای سر نتانیاهو می‌رسند/ برد موشک‌هاى حزب‌الله چقدر است؟

آنچه صهیونیست‌ها امروز از آن واهمه دارند موشک‌های نقطه‌زن و پیشرفته‌ای است که می‌توانند در صورت آغاز جنگ، ظرف کمتر از سه دقیقه اهداف راهبردی را با خاک یکسان کنند.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زمزمه‌های حمله دوم حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به تجاوز پهپادی ارتش این رژیم به ضاحیه جنوبی بیروت همچنان به گوش می‌رسد و کارشناسان صهیونیست به طور قطع حمله هفته گذشته به نوار مرزی و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را پاسخ حزب‌الله به شهادت دو نیروی مبارز این گروه در جنوب سوریه ارزیابی کرده‌اند.

بر مبنای این واقعیت میدانی است که تحلیلگران صهیونیست این روز‌ها تمام تمرکز خود را بر ارائه گزارش‌ها و تحلیل‌ها از شرایط نوار مرزی با لبنان گذاشته‌اند و به دنبال یافتن سناریویی هستند که می‌تواند حزب‌الله از آن در جنگ آتی، هرچند محدود، استفاده کند. به طور کلی همه آن‌ها بر این باورند که این‌بار حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی در صورت عبور پهپاد‌های جاسوسی هدف حمله قرار خواهد گرفت و این مصداق همان تهدیدی است که سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان مطرح کرده بود.

جنگ رسانه‌ای از بیروت تا تل‌آویو

منابع صهیونیست گزارش کرده‌اند که گروهی از کارشناسان نظامی در تل‌آویو دور هم جمع شده‌اند تا سناریو‌های مختلف حمله به پهپاد‌ها و نوع تقابل با این حملات در حریم هوایی لبنان را بررسی کنند. در این میان فضاسازی رسانه‌ای مقامات حزب‌الله و رژیم صهیونیستی ادامه دارد؛ در لبنان شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله برای دومین بار در یک هفته گذشته در سخنان خود به تجاوز رژیم صهیونیستی و پاسخ حزب‌الله پرداخت و در تل‌آویو فرماندهان نظامی و اطلاعاتی کنونی و سابق رژیم صهیونیستی از نگرانی‌های خود نسبت به حمله حزب‌الله گفته‌اند.

میهمانانی ناخوانده از لبنان که در عرض ۳ دقیقه بالای سر نتانیاهو می‌رسند/ برد موشک‌هاى حزب‌الله چقدر است؟

هدف از این‌گونه فضاسازی‌ها تأثیرگذاری بر جناح مقابل است، ولی آنچه مشهود است نگرانی عمیق صهیونیست‌ها از حمله و واکنشی است که حزب‌الله نشان می‌دهد، به همین دلیل تونل‌ها و مخفیگاه‌های سرزمین‌های اشغالی همچنان باز است، ارتش رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمده و نظامیان صهیونیست از ترس هدف قرار گرفتن، خود را از نواحی مرزی با لبنان دور نگه می‌دارند.

موضع‌گیری قاطع سید مقاومت لبنان آن هم بلافاصله پس از تجاوز موشکی رژیم صهیونیستی به مرز‌های لبنان و سرزمین‌های اشغالی حاوی پیام‌های بازدارنده و راهبردی بود که از تل‌آویو تا قلب واشنگتن آن را به خوبی درک کرده‌اند؛ پیامی که می‌تواند به‌خوبی گویای واکنش سریع و قاطع حزب‌الله به هرگونه تعدی به خاک لبنان و مقاومت باشد.

در حقیقت می‌توان ۱۰ شهریور سال جاری را سرآغاز مرحله جدیدی از حمایت‌های حزب‌الله از دولت، ملت و ارتش لبنان ارزیابی کرد، جایی که در آن سیدحسن نصرالله به‌صراحت تأکید کرد که اگر لبنان مورد تعرض قرار بگیرد، همه نظامیان صهیونیست و پایگاه‌هایشان در عمق سرزمین‌های اشغالی از خط آتش حزب‌الله در امان نخواهند بود. ۱۰ شهریور پایان همه خط قرمز‌های حزب‌الله در مقابل تل‌آویو و نقطه آغازی بر مرگ تدریجی رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله خواب نتانیاهو را آشفته کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آخرین جلسه کابینه بار دیگر اولویت‌های این رژیم را در مرحله کنونی برشمرد؛ جالب توجه اینکه در کنار موضوعاتی همچون ایران، این بار وی نتوانست نگرانی خود را از حمله حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی پنهان کند و یکی از سه اولویت اصلی تل‌آویو را مقابله با موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله اعلام کرد. وی افزود که رژیم صهیونیستی پیدا و پنهان به دنبال مقابله با حملات حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی است و بر حفظ امنیت رژیم صهیونیستی در مقابل هرگونه حمله‌ای تأکید کرد.

یدیعوت آحارونت می‌نویسد: در این راستا یک منبع امنیتی ارشد تل‌آویو (که برخی معتقدند خود نتانیاهوست) در تفسیر اولویت‌های اسرائیل گفت که نتانیاهو دستور داده است تا شیوه مقابله با محور مقاومت تغییر کند و با توجه به تحولات اخیر در مواجهه با حزب‌الله، مقابله با موشک‌های نقطه‌زن این گروه به اولویت‌های اصلی اسرائیل تبدیل شده است.

مرکز پژوهش‌های امنیت ملی تل آویو در گزارشی که بعد از تجاوز پهپاد‌های جاسوسی به ضاحیه جنوبی منتشر کرد نوشت: این حمله در واقع عبور از خط قرمز (حزب‌الله) و نخستین عملیات اسرائیل بعد از جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی در خاک لبنان بود.

این حمله باعث شد تا حزب‌الله به پایگاه نظامی «افیفیم» در شمال سرزمین‌های اشغالی حمله کند؛ حمله‌ای که می‌تواند در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به عراق و سوریه، آغاز راه یک عملیات گسترده باشد. البته حزب‌الله طبق آنچه فرماندهانش اعلام کرده‌اند پا را از امنیت ملی لبنان فراتر نمی‌گذارند و رهبران مقاومت نیز تأکید کرده‌اند که حزب‌الله تنها پاسخ تجاوزات تل‌آویو را می‌دهد و هرگونه تعرض را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

تصویر ادعایی صهیونیست‌ها از پایگاه حزب‌الله در بقاع

میهمانانی ناخوانده از لبنان که در عرض ۳ دقیقه بالای سر نتانیاهو می‌رسند/ برد موشک‌هاى حزب‌الله چقدر است؟

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که یک پایگاه جدید حزب‌الله را که مخصوص تولید موشک‌های نقطه‌زن است در منطقه بقاع در شرق لبنان شناسایی کرده است. نتانیاهو در سخنانی گفت که موشک‌های تولیدی در این پایگاه می‌توانند مستقیماً شهر حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهند.

وی با بیان اینکه بدون وقفه برای جلوگیری از مسلح شدن حزب‌الله به موشک‌های مذکور تلاش می‌کند به طرف‌های ذی‌ربط صهیونیست دستور داد تا مانع از این کار شوند.

موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله؛ تهدیدی برای حیفا و تل‌آویو

معمولاً آمار دقیقی از موشک‌های نقطه‌زن و تعداد آن‌ها از سوی هیچ نهاد نظامی اعلام نمی‌شود، ولی با توجه به درگیری‌های گذشته و نوع حملاتی که انجام شده، می‌توان قطعاً گفت که حزب‌الله این روز‌ها به تعداد زیادی موشک نقطه‌زن دست یافته و این همان خبر وحشتناکی است که خواب را بر نتانیاهو آشفته کرده است.

موشک‌های نقطه‌زن در جنگ ۳۳ روزه بلایی بر سر صهیونیست‌ها آورد که از درون پناهگاه‌هایشان پرچم سفید بلند کردند و این در حالی بود که در آن زمان حزب‌الله تنها تعداد کمی از این موشک‌ها را در اختیار داشت که تنها در یک مورد توانست با آن‌ها قلب متروی حیفا را هدف قرار دهد و باعث تعطیلی چند ساعته آن شود. موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله همچنین در حمله‌ای دیگر ناوچه «ساعر ۵» را در مدیترانه و نزدیک سواحل بیروت غرق کردند.

آنچه صهیونیست‌ها امروز از آن واهمه دارند علاوه بر در اختیار داشتن موشک‌های نقطه‌زن و پیشرفته، اشراف اطلاعاتی حزب‌الله بر مکان‌های حساس راهبردی و نظامی صهیونیست‌هاست که می‌تواند در صورت آغاز جنگ شاید در یک ساعت سرزمین‌های اشغالی را با خاک یکسان کند.

بُرد موشک‌های حزب‌الله همواره از موضوعاتی بود که صهیونیست‌ها درباره آن دچار ابهام و واهمه بوده‌اند. اگر بخواهیم برد موشک‌ها را دریابیم، کافی است که به گرایی که سیدحسن نصرالله چند ماه پیش در مصاحبه با شبکه المنار داده بود دقت کنیم. وی در این مصاحبه با بیان اینکه مقاومت با هزاران موشک رژیم صهیونیستی را به عصر حجر باز می‌گرداند، گفت موشک‌های حزب‌الله از مرز‌های لبنان شهر ایلات تا دورترین نقاط فلسطین اشغالی را هدف قرار می‌دهند.

میهمانانی ناخوانده از لبنان که در عرض ۳ دقیقه بالای سر نتانیاهو می‌رسند/ برد موشک‌هاى حزب‌الله چقدر است؟

با بررسی فاصله ایلات و مناطق پایین‌تر از آن از محدوده مرز‌های جغرافیایی لبنان، مشخص می‌شود که دبیرکل حزب‌الله به‌صراحت تأکید کرده است که موشک‌های نقطه‌زن بیش از ۴۰۰ کیلومتر بُرد دارد و در کمتر از سه دقیقه می‌تواند مناطق مدنظر را هدف قرار دهد. این به آن معناست که در حال حاضر تمام سرزمین‌های اشغالی در زمره اهداف قرار دارد و حتی شهری که در ساحل دریای سرخ واقع شده نیز در تیررس حزب‌الله است. درک این واقعیت می‌تواند معادلات امنیتی منطقه را برای همیشه تغییر دهد.

منبع: آنا

انتهای پیام/

برچسب ها: موشک ، حزب الله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
سرزمینی به اسم اسرائیل در طول تاریخ وجود نداشته و کاملا من درآوردی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
پس چرا معطلیم بزند در عرض 10 دقیقه با خاک یکسان کنید تا اسراییل از جغرافیا حذف شود
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسین کاظم پور
۰۸:۲۷ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
ای کاش در نقشه به جای اسراییل فلسطین اشتغالی را می نوشتید که این درست است ، بله سرزمین کنعان فلسطین است نه اسرائیل