گزیده بیانات رهبر انقلاب درباره روایت کربلا؛

روز ششم/ امام حسین (علیه‌السلام) از مرگ در راه هدف اسلامی نمی‌هراسید

گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب درباره نهراسیدن امام حسین علیهم السلام از مرگ در راه هدف اسلامی منتشر شده است.

روز هفتم/ امام حسین (علیه‌السلام) از مرگ در راه هدف اسلامی نمی‌هراسید +عکس

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مرسوم است که شب هفتم محرم، به در خانه «باب الحوائج کوچک کربلا» حضرت علی اصغر (ع) می‌روند و روضه‌ی آن طفل شهید را می‌خوانند. شهیدی که به ظاهر، کودک است؛ ولی به واقع پیر عشق است.

همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، گزیده‌ای از بیانات ایشان درباره نهراسیدن امام حسین علیهم السلام از مرگ در راه هدف اسلامی را در قالب تصویر نوشته منتشر کرده است.


بیشتربخوانید: روز چهارم/ «حُر بن یزید» در مبارزه معنوی و درونی پیروز شد


بر اساس این بیانات در این تصویر نوشته شده است:

«امام حسین (علیه السلام) در جواب اظهارات باطل و پوک و نا آگاهانه‌ی از هدف امام حسین (علیه السلام) ، وقتی می خواهد از مکه بیرون بیاید ، خطبه ای میخواند، می گوید:... ، این قدر من را از مرگ نترسانید _ زبان حال امام حسین است، مفهوم این جمله است_ این عباس‌ها ! ابن عمرها ! عبدالله جعفرها ! این قدر به حسین نگویید می‌روی کشته می‌شوی! این را به آدمی بگویید که بعد از مرگ ، دنیای دیگر و بهشت برینی را قائل نیست ، حسین که قائل است ، مرگ که برای حسین حتما خواهد آمد.

همچنانی که در شب عاشورا خودش به خواهرش می‌گفت: پدرم از من بهتر بود، شربت مرگ نوشید ، جدم از من شریف‌تر بود ، شربت مرگ نوشید ، مادرم همینطور، برادرم همینطور. مرگ که اجتناب ناپذیر است برای همه ، مرگ برای خدا مرگ در راه هدف ، آن هم هدف عالی اسلامی، اسمش در قاموس اسلام شهادت است، شهادت . شهید یعنی آن که می‌میرد برای اینکه انسانیت زنده بماند.»

روز هفتم/ امام حسین (علیه‌السلام) از مرگ در راه هدف اسلامی نمی‌هراسید +عکس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار