هشدار آمریکا به اروپا درباره نزدیک شدن به چین

وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی به متحدان اروپایی واشنگتن درباره نزدیک شدن به چین هشدار داد و این کشور را به سرقت فن‌آوری متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، ضمن هشدار به متحدان اروپایی در خصوص نزدیک شدن به چین مدعی شد پکن با استفاده از اهرم قدرت اقتصادی‌اش به دنبال نفوذ بیشتر در جهان است.

او در اظهاراتی در اندیشکده موسسه رویال یونایتد سرویس در لندن گفت: هر اندازه که یک کشور بیشتر به سرمایه‌گذاری و تجارت چین وابسته شود، اگر عملی خارج از چارچوب خواسته‌های پکن انجام دهد بیشتر در معرض فشار از سوی آن‌ها قرار خواهد گرفت و همچنین مستعد اقدام تلافی‌جویانه از جانب آن‌ها خواهد بود.

اظهارات اسپر درباره اینکه چین به دنبال آن است تا با هزینه دیگران نفوذش را گسترش دهد موضوع جدیدی نیست و سالهاست که دولت آمریکا حتی در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما هم آن را تکرار کرده است.

اسپر با این اظهارات به نظر می‌رسد قصد دارد این پیام را منتقل کند که نگرانی‌های اروپا و آمریکا کاملا مشترک نیست. او در بخش دیگری از اظهاراتش از روسیه به علت آنچه نقض کنترل تسلیحاتی و اقدامات تجاوزگرانه در اروپا از جمله الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴ خواند انتقاد کرد.

او گفت دولت ترامپ می‌گوید غرب برای مقابله با تلاش‌های چین و روسیه برای آنچه او اخلال در نظم جهانی می‌خواند، باید بیشتر اقدام کنند. اسپر افزود: «سرقت فن‌آوری از سوی چین برای رسیدن به اهداف نظامی حیرت‌آور است.»

وزیر دفاع آمریکا در ادامه مدعی شد: «کاملا روشن است که روسیه و چین با داشتن حق وتو درباره تصمیمات اقتصادی، دیپلماتیک و امنیتی دیگر کشور‌ها خواهان اخلال در نظم بین المللی هستند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار