در اقتصاد خانواده مدیر اقتصادی و مسئول الگوی مصرف زن است

یک استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: درست است که نوعاً مرد تامین کننده است، اما مسئولیت مصرف این کالای ایرانی و مصرف کالای تولید شده کارگر ایرانی زنان خانوار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عادل پیغامی استاد دانشگاه امام صادق (ع) در پنجمین نشست تبینی گفتمانی "زن و خانواده" در اندیشه رهبر معظم انقلاب در مشهد، گفت: باید مسیر و جایگاه واقعی حسین بن علی(ع) را درک کنیم و بخواهیم به آن اتفاق بپیوندیم، یعنی آن رویداد اتفاقی منحصر به یک زمان و مکان نیست، با این مقدمه می توان درک بهتری نسبت به امروز انقلاب اسلامی، گام دوم انقلاب و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران ایران داشته باشیم.

او با اشاره به نقش زن و فهم این جایگاه و ارزش در اقتصاد ایران، ادامه داد: حال باید ببینیم در گستره اقتصاد مقاومتی نقش زن و خانواده را چه می دانیم.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: طبیعی است در این بازه زمانی کوتاه می توان تنها به سرفصل ها اشاره کرد و هر کدام از این موارد آغازی است بر تامل و تحقیق و پژوهش در رابطه با درک بهتری از نقش زن در گستره اقتصادی مقاومتی، این محورها برای هر کدام از ما به عنوان کنش گر در انقلاب اسلامی دانستنش ضروری است.

پیغامی با بیان اینکه غربی ها به حوزه اجتماع نگاهشان معمولا فرد و جامعه است، افزود: در نگاه اسلام، ما فرد، خانواده و جامعه داریم و در غرب اهمیت با جامعه است، تمامی شرکت ها و مجموعه ها باید در راهبرد این جامعه تعریف شوند، به تعبیر شهید مطهری در نگاه اسلامی ما اصالتی به نام خانواده داریم.

او تصریح کرد: شرکت ها اصالتی ندارند، اما خانواده مهم ترین سلول اجتماع است، خانواده برای ما یک هویت اصیل است، پس اقتصاد آن نیز یک سلول بنیادین و دارای اهمیت است.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: اگر در کشور قائل به اقتصادی مقاومتی هستیم، پس اقتصاد خانواده نیز باید مقاومتی باشد.

پیغامی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، اول باید اقتصاد خانواده مقاومتی شود، بعد اقتصاد شهر مقاوم شود، بعد اقتصاد استان مقاوم شود و در نهایت اقتصاد ملی مقاوم شود.

او تصریح کرد: از آن سو ویرانی بنیاد خانواده و به تبع آن اقتصاد خانواده سم است، هدفی که دشمن پیوسته به دنبال آن است.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: ویرانی بنیاد خانواده برای غرب اتفاق بدی به شمار نمی رود اما در نظام اسلامی ما به شدت آسیب زا است، همین دلیل نیز سبب می شود تا دنبال تخریب نظام خانواده در کشور ما باشند.

پیغامی با اذعان بر این که نگاه سنتی که می خواست زن را در خانه محبوس کند، نگاه انقلاب اسلامی نیست، افزود: اگر اقتصاد آینده کشور، گام دوم انقلاب و اقتصاد مقاومتی را در نظر بگیریم بخشی مهم مربوط به نقش مهم زنان است.

او تصریح کرد: نمی توان جای زنان چیز دیگری جایگزین کرد و باید به نقش اساسی زنان با حضور خود زنان پرداخته شود، و ما با حضور زنان در جامعه اصلا معترض نیستیم.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: اگر زن بخواهد مانند مرد در چرخه اقتصادی بچرخد، عنصری آسیب پذیر تر است در این صورت باید قانون حمایت حمایت های جدی تری نسبت به حال حاضر برای زنان انجام دهد.

پیغامی با بیان اینکه در اقتصاد خانواده مدیر اقتصادی و مسئول الگوی مصرف زن است، افزود: درست است که نوعاً مرد تامین کننده است، اما مسئولیت مصرف این کالای ایرانی و مصرف کالای تولید شده کارگر ایرانی زنان خانوار هستند.

او تصریح کرد: حال از این سهم ایجاد اشتغال و تولید بیشتر چه سهمی به بانوان ایرانی می رسد، در واقع این زنان بوده اند که سبب مصرف این تولیدات ملی شده اند.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: زنان در چرخه های زندگی می توانند با توزیع پس انداز و مصرف ذخیره ها اتفاقات بی نظیری  را رقم بزنند.

انتهای پیام//ف.س

زن ایرانی منشا سرمایه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.