درمانگاه تخصصی امام سجاد(ع) دهدشت جوابگوی مراجعه‌کنندگان نیست

درمانگاه تخصصی امام سجاد(ع) دهدشت به‌دلیل افزایش بسیار بالای مراجعه‌کنندگان جوابگوی این حجم از تقاضا را ندارد و مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،روند تکمیل‌سازی درمانگاه تخصصی دهدشت در دستور کار دانشگاه علوم‌پزشکی کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته و تا ۳ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

طرح تحول نظام سلامت با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، عدالت در دسترسی مردم به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات در سال ۹۳ از سوی دولت یازدهم در سطح کشور اجرا شد و مهمترین دغدغه این طرح برخورداری قشر محروم و مستضعف جامعه از خدمات سلامت بوده است.

در راستای اجرای طرح تحول سلامت در سطح کشور، درمانگاه امام سجاد شماره ۲ در آبان‌ماه سال ۹۳ در شهرستان کهگیلویه راه‌اندازی شد تا مراجعه‌کنندگان بتوانند بدون از آنکه نگران هزینه‌های درمانی خود باشند، با آرامش خاطر بیشتری به پزشکان متخصص مراجعه کرده و از مزایای سلامتی برخوردار شوند.

درمانگاه امام سجاد شماره ۲ دهدشت که این روز‌ها بیشتر با نام درمانگاه تخصصی امام سجاد از آن یاد می‌شود، به‌دلیل افزایش بسیار بالای مراجعه‌کنندگان جوابگوی این حجم از تقاضا را ندارد و مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده است.

درمانگاه تخصصی امام‌سجاد شماره ۲ دهدشت هم‌اکنون تنها درمانگاه تخصصی شهرستان کهگیلویه بوده که علاوه بر شهرستان کهگیلویه، شهرستان‌های لنده و چرام و بخش‌های بزرگ سوق، چاروسا و دیشموک و نیز روستا‌های بخش مرکزی با جمعیتی بیش از ۲۳۰ هزار نفری را پوشش می‌دهد در حالی که این درمانگاه با ظرفیت محدودی که دارد به‌تن‌هایی جوابگو نبوده و نیاز است که متولیان بهداشت و درمان در این باره چاره‌اندیشی کنند.

بسیاری از شهروندان و مراجعه‌کنندگان به درمانگاه امام سجاد ۲ دهدشت از نحوه خدمات‌دهی، فضای فیزیکی و نیز مکان فعلی درمانگاه گلایه‌مند بوده و حتی در بسیاری از مواقع این شرایط سبب سردرگمی آن‌ها شده است.

زینب‌السادات ۲۷ ساله در این باره  گفت: درمانگاه امام‌سجاد ۲ بسیار کوچک بوده و تعداد مراجعه‌کنندگان آن زیاد است و هیچ‌گونه فضایی برای استراحت بیماران ندارد، چنانکه بیمار با آن شرایط جسمی و بیماری باید ساعت‌ها روی صندلی داخل سالن در انتظار نوبت بماند.

اسفندیار طالب‌پرست گفت: خیابان منتهی به درمانگاه امام‌سجاد ۲ هیچ‌گونه نظم ترافیکی ندارد و خودرو‌های شخصی در دو طرف خیابان به‌صورت نامنظم پارک شدند، برای آنکه بتوانم پدر بیمارم را در جلوی درمانگاه پیاده کنم باید چند صد متر پایین‌تر از درمانگاه بیمارم را پیاده کنم و همین عامل سبب ناراحتی بیمار می‌شود.

سعید روح‌اندام گفت: از ساعت ۶ عصر برای مراجعه به پزشک به درمانگاه آمدم و در راهروی درمانگاه نشستم، فضای داخلی درمانگاه بسیار گرم بوده و سیستم سرمایشی درمانگاه بسیار ضعیف است.

این شهروند دهدشتی با اشاره به ناامنی خیابان منتهی به درمانگاه گفت: خیابان پست قدیم هیچ‌گونه امنیتی ندارد و چندین نوبت هنگامی که به درمانگاه مراجعه کردم وسایل داخل خودرویم به سرقت رفته است، امروز ناچار شدم بدون از خودروی شخصی به درمانگاه بیایم.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از مراجعه‌کنندگان نسبت به آن گلایه‌مند بودند، نبود آزمایشگاه و رادیولوژی در فضای درون درمانگاه بوده به طوری که بسیاری از بیماران برای گرفتن یک آزمایش ساده و یا عکس رادیولوژی ناچار هستند به مرکز شهر مراجعه کرده و مجدد دوباره به درمانگاه مراجعه کنند که این خود علاوه بر صرف هزینه زیاد، سبب طولانی‌تر شدن زمان درمان بیماران می‌شود.

مشکلات درمانگاه امام‌سجاد ۲ بسیار بی‌شمار است و این درمانگاه توانایی این میزان از تقاضا را ندارد و باتوجه به اینکه احداث ساختمان درمانگاه تخصصی دهدشت در محوطه بیمارستان امام‌خمینی (ره) به اتمام رسیده است، معلوم نیست به چه دلایلی این درمانگاه به ساختمان جدید انتقال داده نشده و شهروندان تا به کی باید منتظر افتتاح این درمانگاه بمانند.

شهرستان کهگیلویه از سال‌های گذشته تاکنون همیشه مورد بی‌مهری مدیران کل بوده و پروژ‌ه‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان به کندی پیش می‌رود، این در حالی است که همزمان با احداث و افتتاح اورژانس بیمارستان امام‌خمینی دهدشت که دو سال طول کشید، چندین درمانگاه تخصصی و بیمارستان در دو شهرستان بویراحمد و گچساران احداث، تکمیل و به‌بهره‌برداری رسیده، اما هنوز درمانگاه تخصصی دهدشت به بهره‌برداری نرسیده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: روند تکمیل‌سازی درمانگاه تخصصی دهدشت در دستور کار دانشگاه علوم‌پزشکی کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته و تا ۳ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد‌طاهر طیب‌زادگان افزود: پیمانکار پروژه علیرغم تمامی مشکلات موجود، اما دوباره روند اجرای پروژه را آغاز کرده و تلاش می‌کند که ظرف ۳ ماه آینده آن را به اتمام برساند.

او با اشاره به سیستم نوبت‌دهی درمانگاه تخصصی گفت: پس از تکمیل درمانگاه، نوبت‌دهی از سه طریق اینترنتی، تلفنی و حضوری انجام می‌شود.

طیب‌زادگان با بیان اینکه پزشکان متخصص در تمامی تخصص‌ها در این درمانگاه بیماران خود را ویزیت می‌کنند، افزود: تلاش می‌کنیم از ظرفیت تمامی متخصصان در این درمانگاه استفاده کنیم.

او افزود: با راه‌اندازی سیستم ارجاع در درمانگاه تخصصی دهدشت بیمار برای پذیرش در درمانگاه دیگر نیازی به دفترچه و مهر ارجاع ندارد و می‌تواند بر اساس این سامانه به پزشک متخصص مراجعه کند.

انتهای پیام/ط

جوابگو نبودن درمانگاه تخصصی امام سجاد(ع) دهدشت

برچسب ها: علوم پزشکی ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.