بسته اخبار حوادث امروز شنبه ۱۶ شهریور ماه ۹۸؛

دستگیری متخلفان شکار و صید در سه شهر مازندران/ مرگ ۴۵ موتور سوار در مازندران

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۶ شهریور ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۶ شهریور ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل درپی گزارش دریافتی مبنی برشکارغیرمجاز در منطقه کوهستانی پردمه به منطقه اعزام شدند.

او افزود: پس از شناسایی و تعقیب  دو متخلف و با داشتن حکم قضایی با همکاری ماموران  انتظامی کلانتری گزنک منزل متخلفان را بازدید و ۴ قبضه سلاح شکاری، مقداری گوشت کل و بز وحشی، تعدادی فشنگ وسایرادوات شکار کشف وضبط کردند.

او افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل در گشت و کنترل در منطقه کوهستانی پردمه یک  متخلف شروع به شکار را  به همراه یک قبضه سلاح شکاری دستگیرکردند.

ابراهیمی گفت: درمنطقه دابودشت هم یک شکارچی غیرمجاز به همراه یک قبضه سلاح شکاری دستگیر شد و در ماموریت دیگر ماموران درمنطقه دابودشت ۴ شکارچی غیر مجاز را به همراه ۴ قبضه سلاح شکاری وسایراداوت شکار دستگیر ودرادامه یک دام هوایی جمع آوری و یک جایگاه  استقرار شکارچیان را تخریب کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: در بابل ماموران یگان حفاظت محیط زیست چهار شکارچی غیرمجاز را به همراه ۴ قبضه سلاح شکاری دستگیر ودر ماموریت دیگر در منطقه جنگلی بندپی از شکارچی غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری کشف کردند.

ابراهیمی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط بانی بندپی حین گشت و کنترل در رودخانه کلار رود بندپی غربی و رود خانه سجاد رود بندپی شرقی به دو گروه از صیادان  متخلف برخورد  و از آنان دو رشته تور سالیک ماهیگیری و  ۱۷۹ قطعه ماهی صیدشده کشف کردند.

او افزود: در ساری ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان درحین گشت زنی در منطقه دودانگه شکارچیان غیرمجاز رابه همراه لاشه پنج طاقه قرقاول، دو قبضه سلاح شکاری و تعدادی فشنگ دستگیر کردند.

افزایش ۲۵ درصدی کشته شدگان موتور سوار در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران تعداد کشته شدگان موتور سوار‌ها در حوادث ترافیکی در ۴ ماه امسال را  ۴۵ نفر اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش داشت.

او با بیان اینکه تعداد ۶۹ درصد از فوت شدگان در جاده برون شهریی و راه روستایی و بقیه در جاده درون شهری به وقوع پیوست، افزود: بابل با ۱۰ نفر، بهشهر با ۸ و ساری با ۶ مورد بیشترین و آمل، تنکابن، گلوگاه و میاندرود و بابلسر هر کدام با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.

عباسی با بیان اینکه ۲۰ درصد از قوت شدگان موتورسوار هستند، گفت: بیشترین فوتی در خرداد ماه با ۲۱ فوتی و بعد از آن اردیبهشت و تیر ماه هر کدام با ۹  و فروردین با ۶ مورد به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوار‌ها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار ۱۱ فوتی است و بعد از آن گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال با ۲۰ فوتی در رتبه بعدی قرار دارد.

عباسی گفت: ۲۲۹ نفر ۴ ماه امسال در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۲۰ درصد آن مربوط به موتور سوار‌ها است.

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در فریدونکنار

سرهنگ حسن هاشم پور فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در شهرستان فریدونکنار موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک متهم سابقه دار در این زمینه شدند، افزود: وی در بازجویی‌های انجام شده تا کنون به ۲۱ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره اعتراف کرد.

کشف ۹ فقره سرقت در تنکابن

سرهنگ محمدصادق شاه نظری فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان با اجرای طرح مقابله با سرقت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ شاه نظری گفت: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۹ فقره سرقت منزل با همدستی فردی در این شهرستان اعتراف کرد.

کشف ۲۸ فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی فریدونکنار

سرهنگ حسن هاشم پور فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با عاملان افیونی، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در فریدونکنار اجرا شد.

او افزود: در اجرای این طرح، پس از تشکیل تیم‌های اطلاعاتی، ماموران موفق به شناسایی و دستگیری ۲۱ نفر از عاملان افیونی، سارقان و مجرمان سابقه دار در این شهرستان شدند.

سرهنگ هاشم پور از توقیف ۳۱ خودرو و ۵۹ موتورسیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و گفت: کشف ۲۸ فقره سرقت شامل سرقت منزل، اماکن خصوصی، موتورسیکلت و قطعات خودرو از دیگر موفقیت‌های اجرای این طرح بوده است.

کشف آدامس و نوشیدنی‌های قاچاق در بهشهر

سرهنگ ابراهیم شجاعی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و عرضه انواع کالای قاچاق از سوی یک واحد صنفی در شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: در هماهنگی با مقام قضایی متهم دستگیر و با همکاری بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان در بازرسی از واحد صنفی مذکور ۱۸۰ بسته آدامس و ۸۴۰ قوطی نوشیدنی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را در مجموع ۷۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: کالای قاچاق کشف شده به اداره صنعت، معدن و تجارت، این شهرستان تحویلذ و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

دستگیری سارق سیم و کابل با ۶ فقره سرقت در نوشهر

سرهنگ قاسم محمدی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ غزالی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: پس از چند روز کار اطلاعاتی و انجام تحقیقات پلیسی، ماموران موفق به شناسایی و دستگیری متهم در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر گفت: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۶ فقره سرقت سیم برق در شهرستان اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده با صدور حکمی از سوی مرجع قضایی روانه زندان شد.

دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی در کلاردشت

سرهنگ قاسم عزیزی کرانی فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی ۲ سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی در این شهرستان شدند.

سرهنگ عزیزی گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی متهمان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت با بیان اینکه متهمان تاکنون به ۵ فقره سرقت منزل و یک فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان اعتراف کردند، افزود: این ۲ سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

جوان ۲۶ ساله بهشهری در رودخانه غرق شد

سرهنگ ابراهیم شجاعی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر گفت: در پی کسب کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن فردی در یکی از رودخانه‌های این شهرستان بلافاصله ماموران کلانتری ۱۲ خلیل شهر به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در این حادثه که در رودخانه روستای کنت این شهرستان به وقوع پیوست جوانی ۲۶ ساله به دلایل نامعلومی به داخل رودخانه سقوط کرد و جان باخت.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با بیان اینکه با حضور عوامل امداد و نجات جسد نامبرده کشف شد، گفت: علت دقیق وقوع این حادثه در دست بررسی است.

کشف ۲ تن چوب جنگلی قاچاق در ساری

سرهنگ ناصر علی صفر پور فرمانده انتظامی شهرستان ساری گفت: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده‌های جنگلی، ماموران انتظامی بخش دودانگه در مسیر حوزه استحفاظی به یک وانت نیسان حامل چوب مشکوک شدند.

او افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.

سرهنگ صفرپور گفت: ماموران در بازرسی از خودروی مورد نظر ۲ تن چوب جنگلی قاچاق را که متهم آن را به صورت غیر قانونی از جنگ‌های این شهرستان برداشت کرده بود کشف کردند.

انتهای پیام/ م

برچسب ها: حوادث ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار