آماده‌باش ۴۰۰ نیروی اورژانس برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از آماده‌باش ۴۰۰ نیروی اورژانس برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،صائب مدرسی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای مهر ماه مرکز دیسپج به عنوان مرکز برقراری ارتباط با ۱۱۵ و‌ای او سی به عنوان اتاق فرماندهی و هدایت بحران در قصرشیرین راه اندازی می‌شود.

او گفت : از سیزدهم تا نوزدهم مهر پوشش امدادی مسیر‌های منتهی به مرز خسروی از محور‌های کنگاور، کردستان و سنقر توسط نیرو‌های مرکز مدیریت حوادث انجام خواهد شد.

این مسئول افزود: این پوشش امدادی به صورت پوشش ۵۰ درصدی توسط نیرو‌های بومی استان کرمانشاه پوشش داده می‌شود و از ظرفیت نیرو‌های کمکی نیز استفاده خواهد شد.

او گفت: بر اساس تجربه سال‌های گذشته پیک کاری نیرو‌های فوریت‌های پزشکی از نوزدهم مهر ماه تا سوم آبان خواهد بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: تاکنون به کارگیری ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج دستگاه موتورلانس و سه فروند بالگرد برای ایام اربعین مصوب شده است.

این مسئول با بیان اینکه ۴۰۰ نفر از نیروی فوریت‌های پزشکی به صورت ستادی و عملیاتی در طول اربعین آماده ارائه خدمات هستند، افزود: در محور قصرشیرین به خسروی پایگاهی وجود ندارد بر همین مبنا بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۱۲ پایگاه به صورت کانکس در مسیر‌های رفت و برگشت مستقر خواهد شد.

او با اعلام اینکه یک مرکز آی سی پی به عنوان پست فرماندهی حادثه در بیستون و یک مرکز نیز در مرز خسروی مستقر شده، گفت: همچنین یک دستگاه EOC در کرمانشاه و یک دستگاه نیز در قصرشیرین نصب می‌شود.

مدرسی گفت: علاوه بر استقرار ۲۰ دستگاه آمبولانس در درمانگاه خسروی، هشت دستگاه آمبولانس در پایانه خسروی و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در پایانه خسروی مستقر خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه یک درمانگاه شبانه روزی در پایانه خسروی و یک پایگاه اورژانس هم پس از گیت پایانه راه اندازی می‌شود افزود: به منظور انتقال سریع‌تر مجروحان انتقالی راه ارتباطی با پایگاه هلال احمر در مرز عراق برقرار خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: یک دستگاه بالگرد در هوانیروز و یک دستگاه نیز در بیمارستان قصرشیرین و یک دستگاه دیگر هم در خسروی مستقر است همچنین دو بیمارستان صحرایی در مرز خسروی مستقر می‌شود و بیمارستان سوم هم پس از جانمایی مستقر خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

مرکز دیسپج به عنوان مرکز برقراری ارتباط با اورژانس

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار