سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت مطرح کرد؛

توسعه صنایع کوچک و متوسط راه نجات کشور/ایجاد مکانیزم قانونی برای ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود

صادقی نیارکی گفت: با ایجاد مکانیزمی در کشور باید ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود قانونی و عملی شود.

بهره‌گیری از توان صنایع کوچک و متوسط راه نجات کشور/ایجاد مکانیزم قانونی برای ارزشگذاری دارایی‌های نامشهودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در دیدار با اعضای کمیسیون صنعت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ضمن تشریح برنامه‌های ۱۰‌گانه معاونت امور صنایع تصریح کرد: روش ارزشگذاری دارایی‌های نا مشهود باید علمی و قانونی محاسبه شود و مکانیزمی وجود داشته باشد که تجاری سازی دانش فنی، ایده ها، خلاقیت ها، ارزش پیدا کند. با این اقدام تامین وثایق صنایع و نقدینگی بنگاه‌های پیش تاز در نوآوری و دارای سهم بازار مهیا می‌گردد و ظرفیت‌های خالی تولید تکمیل خواهدشد.

سرپرست معاونت امور صنایع با اشاره به تشکیل شورای هم اندیشی خبرگان صنعت در آینده‌ای نزدیک افزود: با تشکیل این شورا موضوعات اصلی اقتصاد صنعتی مطرح و پیشنهاد خواهد شد.

راه نجات کشور بهره‌گیری از توان واحد‌های کوچک و متوسط

صادقی نیارکی راه نجات کشور را ساماندهی خوشه‌های صنعتی و بهره‌گیری از توان واحد‌های کوچک و متوسط توصیف‌کرد و خوشه سازی و ادغام بنگاه‌ها را اولین گام برای تحقق این هدف برشمرد و افزود: با ادغام بنگاه‌ها تولید خلاقیت، نوآوری و R&D مشترک شکل خواهد گرفت و بنگاه‌ها در بازه زمانی کوتاه تری وارد فضای رقابتی با اقتصاد جهانی خواهند شد.

به گفته سرپرست معاونت امور صنایع با ایجاد مکانیزم برای ادغام بنگاه‌های اقتصادی و شناسایی روش‌های ادغام در مالکیت سهام، برند، محصول و..، بستر‌های لازم برای بهره مندی از ظرفیت‌های خالی بنگاه ها، توسعه خوشه‌های کسب وکار و در نهایت بهبود فضای صنعتی کشور فراهم خواهد شد.

وی پرداختن به نسل چهارم تکنولوژی، ICT، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، نانو وسایر حوزه‌ها را از موضوعات مهم اقتصاد جهانی برشمرد وگفت: بخش خصوصی باید به سمت این سیاست‌های کلان و تاثیر‌گذار هدایت شود.

به اعتقاد صادقی نیارکی توسعه اقتصادی از مسیر تولید بخش خصوصی توانمند و شفاف می‌گذرد.

بهره مندی از توان خبرگی تشکل‌ها

صادقی نیارکی در ادامه بر بهره مندی از توان خبرگی تشکل‌ها به ویژه خانه‌های صنعت، معدن وتجارت و اتاق‌های بازرگانی در شورای هم اندیشی خبرگان صنعت تاکید و تصریح کرد: بخش خصوصی کشورمان با توجه به سابقه فعالیت دیرینه در اقتصاد ایران از پتانسیل‌ها بسیاری برخوردار هستند و ما در این شورا و نشست‌های ماهانه با تشکل‌ها از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به صورت کارشناسی و تخصصی در جهت بهبود فضای کسب و کار بهره خواهیم برد.

سرپرست معاونت امور صنایع با اشاره به اینکه دبیرخانه این شورا به بخش خصوصی سپرده می‌شود، افزود: در این شورا سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد صنعتی، اقتصاد سیاسی، اقتصاد توسعه و... با نگاه هم افزا به اقتصادکلان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: تخصیص اعتبار برای ۵ کارخانه تولید لاستیک/ داخلی سازی اقلام وارداتی برای قطع وابستگی


وی در پایان ضرورت توجه به توسعه صادرات و توانمند سازی بخش خصوصی مولد را مورد تاکید قرارداد و بر بهره مندی از بستر‌های موجود در کشور‌های سوریه وعراق تاکیدکرد.

گفتنی است در این نشست که با حضور اعضا کمسیون صنعت، خانه صنعت، معدن و تجارت ایران برگزار شد، به مهمترین اولویت‌های این تشکل پرداخته شد و تصمیاتی در راستای رفع برخی مشکلات صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مقرر شد خانه صنعت، معدن وتجارت با بررسی برنامه ۱۰ گانه معاونت امور صنایع نظرات پیشنهادی را متناسب با شرایط اقتصادی کشور اعلام کند. رصد و پایش مستمر وضعیت تولید کالا‌های منتخب با هدف حفظ وضع موجود تولیدات صنعتی، ایجاد رونق تولید از طریق مدیریت واردات، تلاش برای پیاده سازی عملی نهضت ساخت داخل و توسعه صادرات از جمله موضوعات مورد تاکید در برنامه ۱۰ گانه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار