مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‏‌سپاری سازمان امور مالیاتی:

کارتخوان ۱۴ هزار پزشک در سامانه مالیاتی ثبت شد

رستم‌پور گفت: تا روز چهارشنبه هفته گذشته حدود ۱۴ درصد از فراخوانی که انجام شده بود، ثبت‌نام کردند و سامانه بسته نخواهد شد.

کارتخوانبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رستم‌پور مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‏ سپاری سازمان امور مالیاتی با اشاره به آخرین ثبت‌نام دستگاه کارتخوان پزشکان در سامانه سازمان امور مالیاتی، اظهار داشت: تا روز چهارشنبه هفته گذشته حدود ۱۴ درصد از فراخوانی که انجام شده بود، ثبت‌نام کردند و در دو روز باقیمانده یعنی پنجشنبه و جمعه آمار به ۲۱ درصد رسیده است؛ در حال حاضر ۱۴۲۶۶ پزشک دستگاه کارتخوان خود را در سامانه مالیاتی ثبت کردند.

وی افزود: این موضوع علیرغم همه فضاسازی‌های صورت‌گرفته، ظرف مدت باقی‌مانده به نوعی عده‌ای مانع ثبت دستگاه کارتخوان پزشکان در سامانه مالیاتی بودند.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‏ سپاری سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه عده‌ای با فضاسازی دنبال تمکین نکردن پزشکان بودند، گفت: شبهاتی مانند اینکه چرا تبعیض شده و اول پزشکان باید این کار را انجام دهند و یا آن که زیر ساخت این کار آماده نیست و دیگر مباحث در این راستا مطرح شد.

فرآیند ثبت‌نام کارتخوان پزشکان متوقف نمی‌شود

رستم پور با تاکید بر اینکه فرایند ثبت نام کارتخوان پزشکان هیچ وقت متوقف نمی‌شود، عنوان کرد: با این فرض که امروز یک پزشک مجوز مطب و طبابت خود را اخذ می‌کند نیاز است تا سامانه باز باشد و اطلاعات مربوط به آن ثبت شود؛ بنابراین عملاً سامانه بسته نمی‌شود. قرار بر این بود از اول مهرماه تمامی مراکز درمانی که فراخوان شدند برای نصب و استفاده از کارتخوان مورد تایید سازمان مالیاتی ثبت نام کنند. در حال حاضر نیز این تکلیف سر جای خودش معتبر است.

وی اضافه کرد: در صورتی که پزشکان از اول مهر تکلیف خود در قبال ثبت کارت خوان در سامانه مالیاتی را انجام ندهند مشمول تمامی تبعات قانونی می‌شوند چرا که به قانون تمکین نکردند و از اول نیز نمی‌خواستیم به این موضوع ورود کنیم.


 بیشتر بخوانید: اتصال کارتخوان پزشکان به فروشگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی به کجا رسید؟


مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‏ سپاری سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه عده‌ای اینگونه برداشت کردند با توجه به باز بودن سامانه برای ثبت کارتخوان، سازمان مالیاتی از موضع خود عقب نشینی کرده است، گفت: طبق برنامه ریزی و اجرا که از اول مهر ماه تکلیف شده کماکان نیز همان تاریخ خواهد بود؛ بحث تمدید زمان مطرح نیست و سایت همواره باز است. مهم اجرا بوده که از اول مهر عملیاتی می‌شود.

رستم پور با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کار خود را به سرعت و با تلاش مجدانه شروع کرده است، بیان داشت: تا پایان روز‌های قبل از اجرا اگر پزشکی ثبت نام کرد سعی می‌کنیم شناسه ثبت کارت خوان را ارائه می‌دهیم تا تکالیف قانونی از سمت سازمان مالیاتی اجرا شده باشد و از این به بعد، تکلیف برعهده پزشکان محترم است تا به آن عمل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.