خیمه‌های عزا/۹

روضه‌های جانسوز برای حضرت علی اکبر (ع) در هشتمین شب محرم+صوت

مراسم شب هشتم محرم ۹۸ در هیئت محبان العباس (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در محله مجاهدین اسلام، هیئت‌های متعدد با جمعیت بسیار فراوان برپاست. پایبندی به اصول عزاداری و زیر پا نگذاشتن سنت بزرگان باعث شده اکسیر ماندگاری در این هیئت‌ها وجود داشته باشد.

یکی از این هیئت‌های اصیل که سبک عزاداریش نیز سنتی است، هیئت محبان العباس (ع) است. هیئتی که نزدیک به ۱۰۰ سال قدمت دارد، اما جوانان بسیاری کار‌های اجرایی آن را انجام می‌دهند. جمعیت بسیاری از زن و مرد به این مجلس عزاداری می‌آیند و برای سید و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) به سر و سینه می‌زنند.

نزدیک به هفت سال است که حسینیه حضرت آیت الله حق شناس میزبان هیئت محبان العباس (ع) است. پیش از آن جلسات هیئت در حسینیه‌های مختلف برگزار می‌شد.

چند سال پیش فقط طبقه نخست حسینیه مملو از جمعیت می‌شد، اما استقبال به اندازه‌ای شد که عوامل اجرایی هیئت، طبقه‌ای دیگر را برای میزبانی از آقایان مهیا کردند. البته حضور بانوان در این جلسه نیز سه سالی است که آغاز شده است. در مراسم شب هشتم بسیاری از مردم حتی جلوی در حسینیه و در کوچه مجاور مشغول عزاداری بودند.

مراسم عزاداری شب هشتم ماه محرم پس از سخنرانی با روضه عابدی پیرغلام اهل بیت (ع) آغاز شد. دم سینه سنی و عزاداری با نوای استاد اخلاق و مداح اهل بیت (ع) حاج ماشاءالله عابدی جان گرفت؛مردی که بار‌ها در محضر رهبر معظم انقلاب مداحی کرده و حاج منصور ارضی از او به خمینی مداحان تعبیر کرده است.

روضه‌های جانسوز حضرت علی اکبر (ع) جمعیت چند هزار نفری در طبقات حسینیه بزرگ آیت الله حق شناس را حسابی منقلب کرده بود. در ادامه نیز چند مداح جوان که همه آن‌ها شاگرد درس اخلاق و مداحی حاج آقای عابدی هستند، مداحی کردند.

در ادامه می توانید بخش هایی از مداحی حاج ماشاالله عابدی در شب هشتم محرم ۹۸ را بشنوید و دانلود کنید.

گفتنی است هیئت محبان العباس (ع) در شب‌های محرم ۹۸ در حسینیه آیت الله حق شناس واقع در میدان شهدا خیابان مجاهدین اسلام میزبان عاشقان حسینی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار