ادامه جنگ رئیس‌جمهور آمریکا با خبرنگاران و رسانه‌ها

ترامپ: خبرنگاران «حال بهم زن» واشنگتن‌پست نباید به کاخ‌سفید راه داده شوند

رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از خبرنگاران روزنامه واشنگتن‌پست خواستار ممنوعیت ورود آن‌ها به کاخ‌سفید شد.

ترامپ: خبرنگاران حال بهم زن واشنگتن پست نباید به کاخ سفید راه داده شوندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه انتقادات همیشگی خود از رسانه‌های این کشور این بار دو خبرنگار روزنامه واشنگتن پست را بخاطر نحوه پوشش اخبار دولت هدف حملات لفظی خود قرار داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در حساب توئیتر خود «فیلیپ راکر» و «اشلی پارکر» را دو خبرنگار «حال بهم زن» توصیف کرد و نوشت این دو خبرنگار حال بهم زن نباید حتی اجازه ورود به کاخ سفید را داشته باشند، زیرا گزارش‌های آن‌ها منزجرکننده و جعلی است. کاخ سفید هنوز به درخواست هیل برای اظهارنظر در این خصوص پاسخ نداده است.

سردبیر اجرایی روزنامه واشنگتن پست در واکنش به توئیت ترامپ، از خبرنگاران خود حمایت کرد و آن‌ها را روزنامه‌نگارانی عالی خواند و یادآور شد این دو (خبرنگار) همیشه صداقت خود را در پوشش اخبار مربوط به کاخ سفید نشان داده‌اند. مارتی بارون در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به طور کامل از آن‌ها و اقدامات مهم‌شان حمایت می‌کنیم. او اظهارات رئیس جمهور آمریکا را تهدیدی برای آزادی مطبوعات در کشورش دانست.

«استفانی گریشام» و «هوگان گیدلی» سخنگویان مطبوعاتی کاخ سفید با انتقاد از خبرنگاران واشنگتن پست اعلام کردند آن‌ها در گزارش‌های خود به بسیاری از دستاورد‌های رئیس جمهور اشاره نکرده‌اند. مقامات کاخ سفید می‌گویند راکر و پارکر از عقاید سیاسی شخصی خود برای جهت‌دهی به گزارش‌های خود بهره می‌برند و اقدامات دولت را بی‌اهمیت جلوه می‌دهند.

درگیری ترامپ با رسانه‌های آمریکا به مدت‌ها پیش برمی‌گردد. او از زمان ورود به کاخ سفید بار‌ها به بهانه‌های مختلف رسانه‌های این کشور از جمله روزنامه نیویورک تایمز، شبکه خبری سی ان ان و حتی شبکه خبری محبوب خود فاکس نیوز را نیز هدف انتقاد خود قرار داده است.

چندی پیش رئیس جمهور آمریکا از نحوه پوشش خبری عملکرد او از سوی شبکه فاکس نیوز ابراز نارضایتی و از نظرسنجی اخیر این شبکه درباره خودش انتقاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار