نمایش شور و شعور حسینی در یوم العباس (ع) / حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان + فیلم و تصاویر

شهر زنجان در یوم‌العباس (ع) با حضور دهها هزار نفر از مردم عاشق و عزادار، صحنه یکپارچه نمایش شور و شعور حسینی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امروز مردم پایتخت شور و شعور حسینی یک‌بار دیگر  گردهم آمدند تا در روزی  که مذین به نام علمدار کربلاست حماسه حسینی دیگری خلق کنند.
 
نمایش شور و شعور حسینی در یوم العباس زنجان/ آغاز حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان
 
دلهایی که سالهاست در این محل به طواف عشق می پردازند باز آمده اند  تا همگان بر این باور استوار بمانند که زنجان پایتخت عشق و ارادت به اهل‌بیت (ع) است و اگر هزاران سال از واقعه عاشورا بگذرد، عاشقان کوی دوست  اجازه نخواهند داد این روز به فراموشی سپرده شود،
 
در این مراسم که جمع کثیری از مردم زنجان و سایر هموطنان‌مان از نقاط مختلف کشور و حتی از دیگر کشورهای جهان حضور دارند، عزاداران ارادت خود را به اهل‌بیت (ع) اعلام می‌کنند.
 
رفته رفته بر خیل عاشقان اباعبدا... الحسین که فریاد "جان یا ابوالفضل " را فریاد می زنند افزوده می شود.
 
 سینه زنی و نوحه خوانی با فریاد یا حسین، یا عباس و علمدار کربلا به صورت منسجم و وحدت بخش از ویژگی شاخص دسته حسینیه اعظم زنجان است.

اینجا فریاد لبیک یا حسین  بر همه فریادها غالب است

بی‌تردید امروز  این اجتماع حال و هوای دیگری دارد؛ و طنین هیهات من الذله عزاداران حاوی این مطلب خواهد بود که زیر بار ظلم نمى‌روند و سلطه جباران را هرگز نخواهند پذیرفت.
 
نمایش شور و شعور حسینی در یوم العباس زنجان/ آغاز حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان
 
دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان از محل این حسینیه واقع در خیابان فردوسی حرکت خود را آغاز و پس از عبور از سبزه‌میدان و خیابان امام در محل امام‌زاده سید ابراهیم (ع) به پایان خواهد رسید.

شاه بیت اجتماع عظیم حسینیه اعظم زنجان

شاه بیت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان امروز " احسن سنه‌ای حامی قرآن ابوالفضل- جانون حسینه ایلدون قربان ابوالفضل" "جان یا ابوالفضل- جان یا ابوالفضل" است.
 
حاج، ولی الله کلامی، شاعر و ذاکر اهل بیت (ع) گفت: شاه بیت این عزاداری درخصوص عباس علمدار است و اعجاز الهی، مستجاب‌الدعوه بودن و باب‌الحوائج بودن حضرت ابوالفضل (ع) از شاخصه‌های مهم این شعر است.
 
نمایش شور و شعور حسینی در یوم العباس زنجان/ آغاز حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان

عهد و پیمان، جاودانگی، ظهور مهدی موعود (عج)، فرهنگ غدیر، مطیع خدا بودن، استقامت، تربیت مادر قمر بنی هاشم، فضیلت، مدافع حرم، نماز، عدالتخوهی، امر به معروف، مبارزه با ظلم، علمداری، معرفت، آگاهی و بصیرت، تبعیت از امام، کوچکی قبر و بزرگی مقام و شخصیت، رد امان‌نامه، نپذیرفتن ذلت، پایمردی، حجاب، تشنه معرفت بودن، وحدت، هَیهات مِنّا الذِّله و مرام از دیگر ویژگی‌های این شعر در وصف رشادت‌های حضرت ابوالفضل (ع) است.
 
نمایش شور و شعور حسینی در یوم العباس زنجان/ آغاز حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان
 

پخش عزاداری حسینیه‌اعظم از ۱۷ شبکه تلویزیون ملی و بین‌المللی

مراسم یوم‌العباسه از شبکه‌های مختلف تلویزیونی ملی و بین‌المللی به صورت زنده در حال پخش است.

برای انعکاس اجتماع عظیم حسینیان زنجان ۱۶ دوربین، ۳ اکیپ سیار، یک فروند بالگرد و ۶ پرنده استفاده می‌شود.

عاشقان اباعبدالله در سراسر ایران و کشور‌های مختلف دنیا می‌توانند از طریق شماره پیامکی ۲۰۰۰۱۱۴۴ و شماره تلفن ۳۳۳۲۳۰۳۰ با پیش شماره ۰۲۴ با حسینیه اعظم زنجان در ارتباط باشند.

 

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.