در نطق پیش از دستور صورت گرفت؛

اعتراض عضو شورای شهر به گسترش بی‌عدالتی در شهر تهران/ با خرمشهری در دل تهران مواجه هستیم

فراهانی با اشاره به تفاوت خدمات شهری در مناطق مختلف تهران، گفت: زیرساخت‌های شهری و کیفیت زندگی شهروندان از باغ آذری تا باغ فردوس تفاوت‌های بسیار دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران صبح امروز در نطق پیش از دستور خود که در جلسه علنی شورای شهر ایراد کرد، با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و گرامی داشت هفدهم شهریور، گفت: دو سال پیش گفتند که تهران شهری متعلق به همه شهروندان تهرانی از جنوب شهری و حاشیه نشین تا دست‌فروش و کودک کار است و همه شهروندان در تهران حق زندگی دارند و باید حقشان توسط شورا و شهرداری ادا شود.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه خود را متحد به پاسخگویی به همه مردم تهران از کارتن خواب تا کارآفرین می‌دانم گفت: تهران فقط یک یا چند منطقه خاص نیست و قلمرو زندگی همه ما از مسگرآباد تا فرحزاد است که باید امکانات شایسته آن در دسترس باشد.

او با تاکید بر اینکه هنوز بر این باورم که کنش‌گران اجتماعی و شهروندان دغدغه‌مند مسائل شهر را پیگیری می‌کنم، گفت: بر اساس سوگندی در پیشگاه مردم ادا کردم خود را موظف به پیگیری و به نتیجه رساندن وعده‌هایی که دادم می‌دانم.


بیشتر بخوانید: پسر ۱۷ ساله در مخزن آب شهرداری غرق شد/ شورای شهر خواستار افزایش ایمنی پارک‌ها شد


عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه موضوع محوری سخنانم عدالت است، گفت: امروز عدالت در ابعاد مختلف یکی از مطالبات اصلی مردم است که مردم می‌توانند با وجود آن به زندگی شایسته دست یابند و بر این اساس عدالت در اسلام به عنوان یکی از اصول دین مطرح است زیرا هدف نهایی اسلام آن است که مردم از معیشتی شایسته، آسودگی و امنیت خاطر برخوردار باشند و از طریق زندگی عادلانه به سمت تعالی روحی و معنوی حرکت کنند.

فراهانی با تاکید بر اینکه توازن منطقه‌ای و عدالت در دسترسی به زیرساخت‌های شهری به عنوان یکی از مظاهر عدالت در حوزه عملکرد مدیریت شهری توسط شهروندان مطالبه می‌شود، گفت: زمانی می‌توانیم بگوییم تهران شهری برای همه است که شهروندان تهرانی فارغ از محله و منطقه سکونت در دسترسی به خدمات و زیرساخت‌های شهری هیچ تفاوتی را احساس نکنند، اما متأسفانه امروز اینگونه نیست.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به شرایط زندگی مردم در محدوده منطقه 17، گفت: منطقه 17 پایین‌ترین نقطه مناطق تهران از حیث توسعه‌ یافتگی را دارد و ما شاهد سرانه کمتر از یک متر مربع به ازای هر شهروند در حوزه سرانه کاربری‌های بهداشتی، درمانی، گردشگری و آموزشی و ورزشی هستیم و با خرمشهری در دل تهران مواجه هستیم که تنها راه نجاتش توجه به عدالت است.

فراهانی در ادامه با بیان اینکه بر اساس ماده ۲۳ برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران، شهرداری موظف به ارزیابی توازن و عدالت در دسترسی به زیرساخت‌ها در مناطق ۲۲ گانه است، گفت: شهرداری باید برای ایجاد توازن و رفع محرومیت‌ها اعتبار ویژه‌ای در بودجه هر سال پیش‌بینی و به شورا ارائه دهد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بدین ترتیب بر اساس دستورالعمل اجرایی برای پروژه‌های محرک توسعه به مناطق کمتر برخوردار تخصیص می‌یابد.

او با بیان اینکه در سال ۹۸ مبلغ ۲ میلیارد ریال برای اجرای ماده ۲۳ برنامه سوم پیش‌بینی شده، گفت: امیدوارم این اقدام کوچک زمینه‌ساز آغاز حرکت به سوی عدالت و توازن منطقه‌ای باشد.

فراهانی با بیان اینکه برای مبارزه با فساد و بهبود سلامت نظام مالیه شهری به گزارشات حساب‌رسان شورا رسیدگی شد، گفت: بخشی از نتایج آن در تصویب تفریق بودجه سال ۹۵ و ۹۶ و گزارش حساب‌رسی سال ۹۳ شهرداری قابل مشاهده است.

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: با مشارکت همه شهروندان فردایی بهتر برای تهران ساخته شود که در آن حق همه شهروندان از کارتن‌خواب تا کارآفرین به خوبی ادا شود.

انتهای پیام/

امروز عدالت در ابعاد مختلف یکی از مطالبات اصلی مردم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار