مهدی: فرصت ارسال مدارک از سوی باشگاه‌ها تمام شد/خطر حذف ۴ باشگاه ما در آسیا هنوز وجود دارد

رئیس کمیته مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ گفت: فرصت ارسال مدارک از طرف باشگاه‌ها تمام شد و تا پنجشنبه مهلت رسیدگی به مدارک است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سهیل مهدی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره اینکه ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا چه زمانی برای استقلال و پرسپولیس به پایان می‌رسد، اظهار کرد: ابتدا درخواستم این است که این مسئله را محدود به باشگاه خاصی نکنید. به طور کلی باشگاه‌های متقاضی مجوز حرفه‌ای و کسب سهمیه بندی لیگ قهرمانان آسیا در بخش‌های مختلف ضرب‌الاجل‌های مختلف دارند. به طور مثال برای ارسال صورت‌های مالی هنوز ۱۴-۱۵ روز دیگر فرصت وجود دارد، یعنی هنوز فرصت برای ارسال صورت‌های مالی حسابرسی وجود دارد، اما اگر اشتباه نکنم بحث نداشتن بدهی‌ها مطرح است.


بیشتر بخوانید: مهدی: خلاف گفته باشگاه‌ها برای ما ثابت شود، برخورد جدی می‌کنیم


کنفدراسیون آسیا در روزهای تاسوعا و عاشورا تعطیل نیست 

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره اینکه نهم سپتامبر یعنی هجدهم شهریور به عنوان آخرین مهلت اعلام شده، گفت: ۹ سپتامبر نمی‌دانم از جانب چه کسی اعلام شده است چرا که برنامه زمان بندی هرکشوری در سامانه AFC مجزا است. شاید دوستان سامانه یک کشور را دیدند و یا اشتباهی صورت گرفته است. واقعیت این است که ما باید تا ۹ شهریور مرحله رسیدگی مدارک باشگاه‌ها را نهایی می‌کردیم که این مهلت روز گذشته به پایان رسید و فرصت ارسال مدارک از طرف باشگاه‌ها تمام شد و تا پنجشنبه باید مدارک را رسیدگی کنیم که واقعا هم وقت خیلی کمی برای ما است و شبانه‌روز مدارک را بررسی و مرور می‌کنیم تا چیزی از قلم نیفتد. متاسفانه دو روز تاسوعا و عاشورا که مردم خوب ما مشغول عزاداری سرور و سالار شهیدان هستند کنفدراسیون فوتبال آسیا تعطیل نیست و این تاریخ در صورت کار نکردن برای ما رد می‌شود، بنابراین از همکاران خواهش کردم فردا و پس فردا ساعاتی را در سازمان لیگ کمک ما باشند. این نگرانی‌ها را داریم. بعضی از دوستان مصاحبه کردند که فردا و پس فردا تعطیل است و ما چهارشنبه و پنجشنبه رسیدگی می‌کنیم، اما متاسفانه آسیا علیرغم میل ما تعطیل نیست.

او درباره اینکه به نظر می‌رسد فقط استقلال و پرسپولیس مشکل مالی دارند، گفت: با توجه به اینکه ۸ باشگاه اول لیگ ما در فصل گذشته می‌توانند کاندیدای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باشند، به همین علت در صورتی که یک باشگاه موفق به کسب سهمیه نشود، باشگاه دیگری می‌تواند جایگزین شود، ما حداقل هر ۸ باشگاه اول را بررسی می‌کنیم و بعد باشگاه‌های متقاضی را صددرصد مورد پیگیری قرار می‌دهیم. یعنی این طور نیست که ما فقط روی دو باشگاه تمرکز کنیم.  

مهلت ارسال مدارک بدهی نداشتن باشگاه ها بسته شده است

مهدی بیان کرد: به هر حال ۳ روز پیش ارسال مدارک اثبات بدهی نداشتن باشگاه‌ها بسته شده است و ما یک هفته فرصت رسیدگی داریم. درصورتی که مدارک تکمیلی را از باشگاه‌ها درخواست کنیم در آن صورت با اختیارات کامل خود یک هفته به باشگاه اجازه می‌دهیم که مدارک خود را به ما بدهند. این طور نیست که مدارک را باشگاه‌ها بدهند و ما آن‌ها را بپذیریم. به طور حتم ما باید تشخیص بدهیم و مدارک توضیحی را از آن‌ها درخواست کنیم. در نهایت مهلت دریافت مدارک تکمیلی تا پنجشنبه این هفته تا آخر وقت اداری به وقت کوالالامپور به پایان می‌رسد و به طور عملی سامانه اجازه دریافت مدارک جدید را نمی‌دهد. بر اساس مدارک موجود کمیته بدوی و بعد از آن اگر به کمیته استیناف برسد، کمیته استیناف ما اجازه تصمیم‌گیری دارند.


بیشتر بخوانید: مهدی: عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای، در تیم‌های فوتبال ذی نفع نیست


او درباره اینکه تا این لحظه کدامیک از باشگاه‌ها مدارکشان را تحویل دادند و بدون مشکل هستند و کدام باشگاه‌ها مشکل دارند و هرچه سریع‌تر باید این موضوع را پیگیری کنند، گفت: ما در مرحله رسیدگی مدارک باشگاه‌ها هستیم و احتمال دارد هر لحظه مدارکی که از باشگاه‌ها خواستیم دریافت شود. در حال حاضر این مدارک از سوی کارشناسان ما بررسی می‌شود و صحت و سقم آن هنوز نهایی نشده است. به هر حال اجازه بدهید در این مرحله، این مهلت قانونی را به باشگاه‌ها بدهیم تا اظهارنظری در این مورد نباشد، اما همچنان نگرانی‌ها وجود دارند. همچنین بخشی از مدارک تکمیلی که خواسته‌ایم از جانب برخی باشگاه‌ها هنوز دریافت نشده و این خطر حذف همچنان برای هر ۴ باشگاه ما باقی است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار