مهدی: خلاف گفته باشگاه‌ها برای ما ثابت شود، برخورد جدی می‌کنیم

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای گفت: دریافت مدارک نهایی شده، اما اینکه مدارک چقدر صحت دارد، نیاز به بررسی حقوقی دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان سهیل مهدی درباره جلسه کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها اظهار کرد: ما در جلسه امروز سعی کردیم مدارک تمام چهار تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را مطابق با الزامات کنفدراسیون پیش ببریم و با توجه به اینکه برخی از اعضاء برایشان کار پیش اومد تصمیم گرفتیم ادامه این جلسه را به عصر امروز یا شنبه موکول کنیم و در مجموع باید بگویم بررسی ها همچنان ادامه دارد.

او ادامه داد: ما پنج الزام اصلی داریم که به ترتیب الزامات حقوقی، مالی، پرسنلی، استادیوم و ورزشی از مهمترین آنها هستند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم اول از همه از امکانات ورزشی کل باشگاه ها دیدن کنیم و پس از آن به سراغ زیر ساخت و پرسنلی رفتیم و چون الزامات مالی و حقوقی از مهمترین این موضوعات هستند هنوز شرایطی ایجاد نشده تا به این 2موضوع رسیدگی کنیم.

وضعیت باشگاه نفت هم مشابه سایر 3تیم استقلال،پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز است

مهدی درباره وضعیت نفت تهران گفت:اسناد حقوقی و مالکیتی نه تنها نفت تهران بلکه هیچ باشگاه دیگری هم بررسی نکرده ایم.وضعیت باشگاه نفت هم مشابه سایر 3تیم استقلال،پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز است.البته مسئولان این تیم نفت مدارکی را در زمینه های ورزشی مانند استادیوم تختی و زمین تمرینی مانند سایر باشگاه ها ارائه کرده است. این باشگاه هم مانند باشگاه‌های دیگر دارای نقاط ضعف است و صراحتا نمی‌توان در مورد آنها تصمیم‌گیری کرد.زیرا باید جمیع مدارک را دید و درباره آنها نظر داد.

رئیس صدور مجوز حرفه ای در مورد اینکه آیا سایر مدارک باشگاه‌ها نقص دارد که هنوز فرصت نشده به مسائل حقوقی و مالی رسیدگی شود، گفت: ما یک بحث داریم که آن هم پوشش مدارک برای الزامات است که جامعیت این مدارک را نشان می‌دهد. چون هنوز کل مدارک پوشش‌ داده نشده است، البته مسائل مالی و مالکیتی باشگاه‌ها به دلیل مشکل سرعت اینترنت و حجم دانلود مدارک‌ وقت ما را گرفته است و فرصتی پیش نیامده به آنها رسیدگی کنیم و انشاالله تا شنبه به این موضوعات هم رسیدگی خواهد شد.

منتظر هستیم کمیته بدوی نظر نهایی اش را اعلام کند

او در مورد اینکه پرسپولیس و استقلال اعلام کرده‌اند که مشکل‌ بدهی‌شان را حل کرده‌اند و چقدر شما امیدوار هستید تا بدون هیچ مشکلی در مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند،تصریح کرد: مصاحبه‌هایی به تازگی از سوی مسئولان باشگاه‌ها و مجامع‌ یا افراد منتسب به باشگاه به صراحت تمام می‌گویند مدارک‌شان هیچ نقصی ندارد. شاید برای ارسال مدارک از طرف آنها احساس شده نقصی وجود نداشته است؛ بله ما هم می گوییم باشگاه ها مدارکشان شاید نقصی نداشته باشد. همانطور که در سایت سازمان لیگ اعلام کردیم دریافت مدارک نهایی شده، اما اینکه مدارک چقدر صحت دارد و اینکه تضاد اطلاعاتی نداشته باشد و مدارک را نقض نکند و در صورتی که مطابق با الزامات باشد نیاز به بررسی و کارشناسی حقوقی دارد. کمیته حقوقی و بدوی در حال بررسی مدارک است. نهایی بودن مدارک را در روز آخر می توانیم اعلام کنیم آن هم در قالب پیشنهاد به AFC، اتفاقا امروز ایمیلی از طرف رئیس صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در AFC به دست‌مان رسید مبنی بر اینکه، با توجه به فرصتی که به شما داده بودیم، شما موظف هستید با دقت بیشتری مدارک‌تان را بررسی کنید و تنها وظیفه ما رسیدگی نهایی در AFC است. AFC فرجه‌ای به باشگاه‌ها نداده و آنها تأکید داشتند که دوباره مدارک باشگاه‌های ما را بررسی خواهند کرد.منتظر هستم کمیته بدوی نظر نهایی اش را اعلام کند و من هم به عنوان مجری مدارک را برای آنها می فرستم.

موضع فدراسیون فوتبال یک موضع کاملا بی‌طرفانه است

مهدی درباره احتمال جایگزینی ذوب‌آهن اصفهان به جای نفت تهران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: موضع فدراسیون فوتبال یک موضع کاملا بی‌طرفانه است. کمیته بدوی مستقل از باشگاه‌ها تصمیم می‌گیرد.ما امیدوارم اصلح ترین نمایندگان کشورمان در فصل آینده لیگ قهرمانان حاضر شوند و هیچ انتخابی نیست این مسئله و بر اساس مدارکی هست که باشگاه ها ارسال می کنند و ما آن را به AFC ارسال خواهیم کرد. ضمن اینکه تیم‌ها بر اساس رده‌بندی لیگ برتر از بالا به پایین سهمیه بندی می‌شوند، آن هم تا نیمه جدول. از لحاظ ما باشگاه نفت قهرمان جام حذفی است و سهمیه اول را کسب می کند به اتفاق تیم قهرمان لیگ و در صورتی که مدارک نفت ناقص باشد، تیم های سوم، چهارم، پنجم تا هشتم واجد شرایط حضور در لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود.

نمی‌توانم به طور قطع درباره حضور تیم های ایرانی در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا نظر بدهم

رئیس صدور مجوز حرفه ای در پایان در پاسخ به این سؤال که چقدر امیدوار هستید تا مشکل باشگاه‌های ایرانی برای حضور در فصل آِنده لیگ قهرمانان آسیا حل شود،پاسخ داد: اصلا نمی‌توانم در این باره نظر قطعی بدهم.زیرا نظر کمیته بدوی و اعضای این کمیته مهم است. اجازه دهید حق و حقوق قانونی باشگاه‌ها را حفظ کنیم و فرصت را از آنها نگیریم زیرا در‌آن صورت رای شخصی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار