در دانشگاه فنی و حرفه‌ای انجام شد؛

تدوین رشته انرژی‌های تجدید پذیر در سطح کاردانی و کارشناسی

دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای اولین بار رشته انرژی‌های تجدید پذیر با گرایش انرژی خورشیدی در سطح کاردانی و کارشناسی را راه‌اندازی می‌کند.

تدوین رشته انرژی‌های تجدید پذیر در سطح کاردانی و کارشناسیبه گزارش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رشته تحصیلی انرژی‌های تجدید پذیر با گرایش انرژی خورشیدی برای اولین بار در دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک رشته مهندسی حرفه‌ای در سطوح کاردانی و کارشناسی در حال تدوین است و این در حالی است که  تا قبل از این انرژی خورشیدی یک گرایش در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد رشته برق-الکترونیک بوده است.

علاوه بر این موضوع تفاهم همکاری علمی بین المللی میان دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فنی شمالی عراق، منعقد و بر این اساس  کارگاه بین المللی پژوهش کاربردی ویژه اساتید گروه برق و انرژی‌های تجدید پذیر با حضور تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فنی شمالی عراق و با همکاری شرکت زیمنس آلمان در دانشکده فنی دختران شریعتی برگزار شد.

مدرسان این کارگاه از کشور آلمان دعوت شده بودند که در راس این گروه پروفسور اصغر محمودی مشاور وزیر اقتصاد و انرژی کشور آلمان، مشاور سابق مدیر سازمان انرژی‌های تجدید پذیر ایران حضور داشت.

او جزو مدیران برتر شرکت‌های بزرگ در حوزه‌ انرژی خورشیدی در کشور آلمان است و سابقه همکاری با شرکت‌های بزرگی در حوزه انرژی را در کارنامه خود دارد و در کشور‌های زیادی کارگاه‌های مختلفی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار کرده  است.


بیشتر بخوانید: دانشجویان لبنانی در دانشگاه فنی وحرفه‌ای مشغول به تحصیل می‌شوند


با توجه به اقلیم مشترک ایران و عراق، و برخورداری سالانه این دو کشور از روز‌های پر شمار آفتابی، توسعه دانش و فناوری، و بهره‌مندی از این منبع سبز انرژی به جای سوخت‌های فسیلی آلاینده برای متخصصان هر دو کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شرکت کنندگان در این کارگاه با سه روش تئوری، شبیه سازی نرم افزاری و عملی آموزش دیدند و تا به طور مستیم مراحل مختلف طراحی و اجرا و مدیریت تجهیزات انرژی خورشیدی را فرا گرفتند.

اهمیت انرژی‌های تجدید پذیر خصوصاً انرژی خورشیدی، آشنایی با انواع تجهیزات برق خورشیدی و سایزینگ آنها، بیان تجارب و نکات ظریف نیروگاه‌های فتوولتائیک و آشنایی با درآمدزایی از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی از دیگر مباحث اصلی این کارگاه آموزشی بوده است.

انتهای پیام/

برگزاری دوره آموزشی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار