بافران در عاشورای حسینی غرق اندوه وماتم

عزاداری عاشورای حسینی باحضور باشکوه عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در بافران نایین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،هیات‌های مذهبی وعزاداران در روز عاشورای حسینی در بافران و اجتماع و نوحه خوانی و سینه زنی کردند.

بافران در روز عاشورای حسینی مملو از جمعیت خروشان عزادارانی بود که با سینه‌زنی و زنجیر زنی جلوه‌ای از عشق و دلدادگی خود به خاندان اهل بیت (ع) به ویژه سرور و سالار شهیدان را ابراز می‌کنندو آئین‌های سوگواری را همراه با نوحه‌های مداحان و تعزیه‌خوانان زمزمه می‌کنند.

مریدان امام حسین (ع) در روز‌عاشورا در بین عزاداران حرکت کرده و گلاب و آب را به یاد لبان تشنه و شهدای دشت کربلا در بین عزاداران توزیع می‌کنند، بسیاری از مردم برای گرفتن حاجت و با ادای نذر هر سال به مراسم می‌آیند.

مراسم تعزیه خوانی و شهادت حضرت عباس (ع) نیز از جلوه خاصی در شهر بافران برخوردار است به گونه‌ای که اشک را در چشمان عزاداران حسینی سرازیر می‌کند.

گل مالی بر سر عزاداران توسط خواهران و برادران از دیگر برنامه‌های عزاداری در روز عاشورا است.

حرکت کاروان نمادین اسرا از کربلا به کوفه و اسارت حضرت سجاد (ع) داغ ماتم را بردل عزاداران حسینی می‌نشاند و سوگواران با اشک و ماتم در کنار این کاروان حرکت می‌کنند.
مراسم خیمه سوزان و نخل گردانی نیز از برنامه‌های دیگر عزاداری روز عاشورا در بافران است.

به رسم هرساله، مردم بافران از صبح عاشورا با قرائت زیارت عاشورا، مشغول عزاداری در هیئت‌ها و دسته‌های سینه زنی شدند و عزاداری تا ظهر روز عاشورا ادامه داشت تا اذان ظهر، هنگامی که اذان ظهر از مسجد گلزار شهدای بافران پخش می‌شود تمام هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری هرجایی که قرار دارند زنجیر‌ها و طبل‌ها را به زمین گذاشته به رسم احترام به اباعبدالله و روز عاشورا نماز ظهر عاشورا را به پا می‌کنند.

مردم شهید پرور بافران با سر دادن نوای 'لبیک یا حسین'، ' لبیک یا زینب' و'لبیک یا عباس'بار دیگر با آرمان‌های امام حسین (ع) که زندگی با عزت و دفاع از حق و حقیقت است تجدید پیمان کردند.

انتهای پیام/م

 

عزاداری عاشورای حسینی در بافران نایین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.