امدادرسانی اورژانس اصفهان به ۹۹ عزادار حسینی

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گفت: اورژانس اصفهان در مراسمات روز تاسوعا در استان به ۴۰ نفر و در مراسم عزاداری روز عاشورا در میدان امام خمینی (ره) به ۵۹ نفر امدادرسانی کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،غفور راستین مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به بیان آمار مصدومان مراسم تاسوعا در استان اصفهان مورخ ۱۸ شهریور ماه ۱۳۹۸ پرداخت و اظهار کرد: تعداد کل مصدومان استان در این روز ۴۰ نفر شامل ۵ مصدوم ترومایی ۵ و ۳۵ مصدوم در رابطه با بیماران داخلی و قلبی بوده اند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: از این بین ۱۴ مصدوم به بیمارستان منتقل شدند که ۲ نفر در اردستان، ۲ نفر در تیران، یک نفر در میمه، یک نفر خوانسار، ۲ نفر در نطنز و ۶ نفر در اصفهان به بیمارستان منتقل شدند، ۲۶ نفر هم در محل درمان شدند که ۱۲ نفر در نطنز، ۸ نفر در بادرود و ۵ نفر در اصفهان بوده اند.

او در ادامه به بیان آمار عزاداران مراجعه کننده در مراسم عزاداری روز عاشورا در میدان امام نیز پرداخت و گفت: کل مراجعان ۵۹ نفر بودند که ۴ مورد شامل ۳ مورد ترومای سر و یک مورد سقوط در سطح همتراز بودند و ۲ مصدوم به بیمارستان کاشانی و ۲ مصدوم هم به بیمارستان امین منتقل شدند، یک مورد که تشخیص قلبی برای وی داده شده بود رضایت به انتقال به بیمارستان نداد و ۵۳ نفر هم به طور سرپایی درمان شدند.

راستین در ادامه در رابطه با اقدامات اورژانس در این ۲ روز بیان کرد: در روز‌های تاسوعا و عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) تمامی واحد‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان و اتاق‌های فرمان و مراکز فرماندهی عملیات به صورت ویژه آماده‌باش بودند، همچنین در این روزها، پایگاه‌های جاده‌ای از ساعت ۹ تا ۱۲ و از ساعت ۱۸ تا ۲۱ با چراغ گردان روشن در حاشیه جاده‌ها مستقر شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: پایگاه‌های شهری نیز در مسیر‌های دسته‌های عزاداری و محل تجمع عزاداران مانند گلزار‌های شهدا و امامزاده‌ها مستقر شدند تا امکان دسترسی برای امدادرسانی به بیماران و مصدومان به راحتی فراهم باشد؛ در این ۲ روز در میدان امام (ره) شهر اصفهان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه خودروی آمبولانس همراه با ۸ نفر پرسنل و در امام‌زاده زینبیه، شاه‌کرم و سید محمد خمینی‌شهر هر کدام یک دستگاه آمبولانس با ۲ نفر پرسنل به صورت ویژه مستقر شده بودند.

او تأکید کرد: در برخی شهرستان‌ها نیز اورژانس‌های موتوری به صورت آماده‌باش قرار داشتند، همچنین تمامی اورژانس‌های بیمارستان‌ها به خصوص بیمارستان شهید اشرفی و ۹ دی خمینی‌شهر در این ۲ روز به صورت ویژه آماده‌باش بودند.

انتهای پیام/م

 

امدادرسانی اورژانس اصفهان به عزاداران حسینی

برچسب ها: اورژانس ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.