معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام خبر داد;

اختصاص بیش از ۴ هزار هکتار از باغات استان به درختان ثمرده

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از سطح باغات استان به کاشت درختان ثمرده اختصاص دارد.

اختصاص بیش از ۴ هزار هکتار از باغات استان به درختان ثمرده

اقدسی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: حدود ۶ هزار هکتار باغ در سطح استان وجود دارد که از این بین ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از آنان را باغ‌های بارور که دارای درختان ثمرده هستند تشکیل می‌دهند.

او ادامه داد: از آنجا که استان ایلام جز استان‌های چهار فصل کشور محسوب می‌شود، می‌توانیم شاهد رشد انواع درختانی باشیم که با آب و هوای مناطق مختلف سازگاری دارند.

اقدسی افزود: درمناطق شمال استان شاهد رشد درختانی هستیم که با آب و هوای معتدل و سرد هماهنگی دارند و در مناطق جنوبی استان نیز درختانی رشد پیدا می‌کنند که با آب و هوای گرم سازگاری دارند.

او مطرح کرد: هم اکنون محصولات انگور، زیتون، گردو، بادام و همچنین درختانی که میوه‌های هسته دار دارند مانند هلو و زردالو بیشترین سطح زیر کشت باغات استان را به خود اختصاص داده اند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در رابطه با اعطای تسهیلات به باغداران بیان کرد: به متقاضیان احداث باغ در سطح استان تسهیلات ویژه‌ای از جمله چاله کنی، حصار کشی، خرید نهال و همچنین اجاره نهال به ارزش ۵ تا ۶ میلیون تومان داده می‌شود.

انتهای پیام/ ن

اعطای تسهیلات ویژه به باغداران استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.