پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در کازرون/توقیف سواری سمند با ۷۵ کیلو تریاک در نی ریز

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۳ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۳ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پرونده سارق درون خودرو با ۲۳ فقره سرقت بسته شد

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری یک سارق و کشف ۲۳ فقره سرقت درون خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: ماموران کلانتری "۲۴ ابوذر" شهرستان شیراز، حین گشت زنی به فردی که در حال پرسه زنی در بین خودرو‌های پارک شده بود مظنون و آن را دستگیر کردند.

او با بیان اینکه متهم دستگیر شده برای ادامه تحقیقات به کلانتری منتقل شد، بیان کرد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که وی از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در برابر ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به ۲۳ فقره سرقت درون خودرو در شیراز اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه کلیه صحنه‌های سرقت بازسازی و تا کنون تعدادی از شکات شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

برخورد کامیون با پراید ۲ کشته و ۴ مجروح برجای گذاشت

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد کامیون با یک پراید در محور بوانات، ۲ تن کشته و ۴ نفر مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مأموران از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در محور بوانات مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

او ادامه داد: مأموران مشاهده کردند یک پراید با ۶ سرنشین با یک کامیون برخورد کرده که ۲ نفر از آن‌ها فوت و ۴ سرنشین دیگر مجروح و راهی بیمارستان شده‌اند.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه کارشناسان علت وقوع این سانحه رانندگی را تجاوز به چپ از جانب راننده کامیون اعلام کرده‌اند، از رانندگان درخواست کرد در هنگام رانندگی دقت نظر بیشتری داشته باشند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

راننده خسته ۲ نفر را به کام مرگ و ۲ نفر نیز راهی بیمارستان کرد

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی یک سوای سمند در محور آباده به اصفهان، ۲ نفر کشته و ۲ نفر نیز مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور آباده به اصفهان به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری سمند با ۴ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن ۲ نفر از سرنشینان فوت و ۲ نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه کارشناسان نداشتن توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده اند، عنوان داشت: مسافران که قصد سفر‌های طولانی دارند به چشم‌های خسته اعتماد نکنند و سرنشینان خودرو نیز به وضعیت جسمی و هوشیاری راننده توجه داشته باشند تا بتوانیم از وقوع چنین حوادث مرگبار جلوگیری کنیم.

سارق قبل از اوراق موتورسیکلت مسروقه دستگیر و روانه زندان شد

جانشین انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری یک نفر سارق و کشف یک موتورسیکلت مسروقه از وی خبر داد.

سرهنگ دوم فرهام عسکری گفت: ماموران کلانتری "۱۱ انقلاب" از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در یکی از منازل شهر مرودشت مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی از منزل مذکور بازرسی و موفق شدند یک موتورسیکلت مسروقه را کشف کنند، عنوان داشت: سارق قصد اوراق کردن موتورسیکلت و فروش قطعات آن را داشته است که با تیزبینی و هوشیاری ماموران، به موقع دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

جانشین انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه سارق با قرار صادره روانه زندان شد، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: خودرو و موتورسیکلت خود را حتی برای لحظه‌ای به حالت روشن ترک نکنند، از پارک وسایل نقلیه در معابر خلوت و تاریک که روشنایی کافی ندارند اکیدا پرهیز کنند و حتی المقدور آن را به تجهیزات ایمنی و ضد سرقت مجهز کنند.

کشف ۳۰ هزار نخ سیگار قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۳۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران پاسگاه "فهلیان" این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور اصلی منتهی به ممسنی، به یک اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از بررسی مدارک راننده در بازرسی از آن اتوبوس، موفق به کشف ۳۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

۲۰ واحد صنفی متخلف در کازرون پلمپ شد

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از اجرای طرح تشدید، کنترل و نظارت بر اصناف و پلمپ ۲۰ واحد صنفی متخلف خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی نژاد افزود: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان با هدف ارتقا امنیت در جامعه صنفی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین ارزیابی میزان پایبندی اصناف به قوانین و مقررات، طرح تشدید، کنترل و نظارت را اجرا کردند.

سرهنگ عبادی نژاد افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی به صورت محسوس و نامحسوس از ۳۳ واحد صنفی بازدید و ۲۰ واحد را به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و نداشتن پروانه کسب پلمپ کردند.

تشدید طرح ارتقا امنیت اجتماعی در فسا

فرمانده انتظامی فسا از اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی خبر داد و گفت: در این طرح ۲۴ خرده فروش مواد مخدر و ۳۴ نفر سارق دستگیر شدند.

سرهنگ فرج رستمی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و با هدف توسعه احساس امنیت، از ابتدای شهریورماه سال جاری تا کنون، ماموران یگان‌های انتظامی ضمن شناسایی نقاط آلوده و پاتوق خرده فروشان، مقدار ۳ کیلو و ۳۴۲ گرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط و ۲۴ نفر نیز دستگیر کردند.

او ادامه داد: در اجرای این طرح، ۳۴ نفر سارق نیز دستگیر و ۳۴ فقره سرقت اعم از موتورسیکلت، اماکن خصوصی و منزل از آنان کشف شد.

این مقام انتظامی از کشف کالای قاچاق در این طرح اشاره کرد و گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از ۲ سواری پژو و پراید، ۱۵۹ هزار نخ سیگار و ۹۶۰ قوطی نوشیدنی خارجی قاچاق به ارزش ۳۸۰ میلیون ریال برابر نظر کارشناسان، کشف و ضبط کردند.

سرهنگ رستمی با قدردانی از تعامل و مشارکت مردم در اجرای طرح‌های انتظامی، خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه فعالیت مجرمانه افراد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

توقیف سواری سمند با ۷۵ کیلو تریاک در نی ریز

فرمانده انتظامی نی ریز از توقیف یک سواری سمند و کشف ۷۵ کیلو تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدخالد یوسفی بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری سمند که رفتار‌های مشکوکی داشت مظنون که راننده خودرو به محض مشاهده ماموران متواری شد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو توسط ماموران متوقف و در بازرسی از آن ۷۵ کیلو تریاک کشف و یک نفر قاچافچی دستگیر شد.
سرهنگ یوسفی با اشاره به اینکه یک سواری سمند با ۳ نفر سرنشین که اسکورت محموله بود نیز توقیف شد، خاطر نشان کرد: پلیس در راستای برخورد با قاچاقچیان و مبارزه بی امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.