ثبت‌نام حدود ۳ هزار زائر قزوینی در سامانه سماح/ ثبت نام پیاده‌روی اربعین را به روز‌های پایانی موکول نکنید

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: تاکنون ۲ هزار و ۹۳۸ نفر در استان برای شرکت در پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمدرضا یوسفی مدیر کل حج و زیارت قزوین از ثبت نام ۲ هزار و ۹۳۸ نفر از استان در سامانه سماح خبر داد و از علاقه‌مندان به شرکت در پیاده‌روی اربعین خواست ثبت نام خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند تا با محدودیتی مواجه نشوند.

یوسفی افزود: هزینه ثبت نام در این سامانه ۲۲۰ هزار ریال است و اگر از طریق دفاتر حج و زیارت ثبت نام شود ۳۰ هزار ریال هم حق الزحمه دریافت خواهد شد که در مجموع ۲۵۰ هزار ریال می‌شود.

او اضافه کرد: امسال با توجه به اینکه ویزا برای سفر به عراق لغو شده است، مسائلی مربوط به کلاهبرداری و یا سوء استفاده اتفاق نخواهد افتاد.

یوسفی اضافه کرد: امسال اعزام کاروانی نداریم و زائران در مساجد و هیات‌ها و تکایایی که می‌خواهند برای پیاده روی شرکت کنند، باید مسائل امنیتی را در نظر داشته باشند.

او با بیان اینکه زائران باید اصل بیمه نامه و اصل کارت شناسایی که از طریق سامانه سماح پرینت می‌گیرند را همراه خود داشته باشند، گفت: گذرنامه باید از روز اعزام ۱۸۰ روز و یا ۶ماه اعتبار داشته باشد.

به گفته مدیر کل حج و زیارت قزوین، زائران تا یک ماه می‌توانند در خاک عراق اقامت داشته باشند.

یوسفی افزود: پارسال ۱۸هزار و ۶۰۳ نفر در قالب ۹ هزار و ۴۲۱ گروه از استان قزوین در پیاده روی اربعین شرکت کردند که پیش بینی می‌شود امسال به حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار نفر برسد.

او تاکید کرد: با توجه به هزینه‌هایی که در کشور عراق وجود دارد بهتر است زائران ارز به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ک

ثبت نام پیاده‌روی اربعین را به روزهای پایانی موکول نکنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.