باید اهداف امام حسین (ع) را تحقق بخشیم

امام جمعه همدان گفت: ما باید به سمت تحقق اهداف امام حسین (ع) حرکت کنیم.

باید اهداف امام حسین (ع) را تحقق بخشیمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه هدف بعثت انبیاء با هدف قیام امام حسین (ع) یکی بیان شده است افزود: جامعه در زمان پیامبر گرامی اسلام با ضلالت و گمراهی همراه بود که همین شرایط در زمان امام حسین (ع) دوباره حکمفرما شد.

او با اشاره به اینکه هدف بعثت انبیاء رفع ضلالت و گمراهی است افزود: به همین دلیل است که پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند (حسین از من است و من از حسین هستم).

امام جمعه همدان با بیان اینکه سکوت جامعه باعث جسارت ظالم می‎شود تصریح کرد: وقتی جامعه در مقابل ظالم سکوت می‌کند، یزید‌های جامعه در ظلم جری‌تر می‌شوند.

او با اشاره به اینکه امام حسین (ع) چهار هدف را برای قیام تبیین می‌کنند، احیای شعائر دینی، تأمین امنیت مظلومان عالم، مورد ظلم واقع نشدن کسی و عمل کردن به فرائض الهی را از موضوعات مهم دانست.

شعبانی با بیان اینکه نماز واقعی انسان را از کشیده شدن به سمت گناه بازمی‌دارد بیان کرد: پوشیدن لباس عزا برای حسین (ع) برای این است که هدف قیام ایشان، که توجه به امر به معروف و برپا داشتن نماز اول وقت  بود مورد توجه قرار گیرد چراکه ایشان برای اجرای احکام الهی قیام کرد.

او با اشاره به اینکه ما باید به سمت تحقق اهداف امام حسین (ع) حرکت کنیم گفت: وقتی در کوچه و بازار حرکت می‌کنیم باید احساس کنیم که جامعه اسلامی است، آیا ما این را داریم؟

امام جمعه همدان با بیان اینکه نشانه قبول شدن عزادارای عقلانیت جامعه است اظهار کرد: اگر دست به سمت ولی خدا نرود و بیعت نکند، طبیعتاً دستش با یزید زمان خواهد بود.

او تأکید کرد: اگر، ولی خدا بر تخت خلافت و امامت تکیه نزند، آن وقت نور پیامبر گرامی اسلام خاموش می‌شود.

شعبانی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) آنچه در کربلا انتخاب کرد مقاومت بود افزود: امروز جبهه مقاومت استمرار شعار و حرکت اباعبدالله (ع) است که در عراق، سوریه، لبنان و یمن ساری و جاری است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه وقتی قبلاً رژیم صهیونیستی به کشور‌های عربی حمله می‌کرد کسی از کشور‌ها جرأت مقابله نداشت ادامه داد:، اما امروز کشور‌های اسلامی آمریکا را هم تهدید می‌کنند چرا که این نترسیدن و قوت قلب از امام حسین (ع) گرفته شده و نظام اسلامی آن را فریاد زده است.

او در ادامه با بیان اینکه پیام گام سوم کاهش تعهدات در برجام این است که تعهدات نظام اسلامی مشروط است نه دائمی اضافه کرد: غرب نشان داده که غیرقابل اعتماد است و گام سوم هم به همین واسطه برداشته شده است.

شعبانی در ادامه با اشاره به شخصیت شهیدمدنی گفت: این شهید بزرگوار به معنای واقعی ولایتمدار بود و به قشر جوان نیز عنایت ویژه‌ای داشته است.

انتهای پیام/ج

امروز جبهه مقاومت استمرار شعار و حرکت اباعبدالله (ع) است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.