هشدار امام جمعه تبریز درباره جریان شهید زدایی

امام جمعه تبریز درباره پروژه شهید زدایی و حذف فرهنگ شهادت در کشور هشدار داد.

هشدار امام جمعه تبریز درباره جریان شهید زداییبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در استاندر خطبه‌های نماز جمعه هشدار امام جمعه تبریز درباره جریان شهید زداییتبریز گفت: اخیرا عنوان شهید از ابتدای نام خیابان‌ها، معابر و برخی بانک‌ها و مراکز ورزشی حذف شده است که این جریان شهید زدایی باید در کشور ریشه کن شود.
او افزود:نمازگزاران تبریزی به کسانی که اقدام به این کار ناشایست کرده اند اعلام می‌کنند در کمترین زمان باید این اقدام زشت را اصلاح کنند در غیر این صورت با خشم انقلابی مردم آذربایجان مواجه خواهند شد.
خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره سخنان سید مقاومت به مناسبت روزعاشورا گفت: سید حسن نصرالله در این سخنرانی با بیان اینکه ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین علیه السلام در هر زمان به گوش می‌رسد گفت صدای امام حسین در عصر حاضر از گلوی مظلومان جهان که در محاصره هستند بیرون می‌آید و امروز حسین زمان ما رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای است و ما هرگز او را تنها نخواهیم گذاشت.

او ادامه داد: دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین امام خامنه‌ای را فرمانده محور مقاومت و ایران را قلب محور مقاومت دانسته و خطاب به جهانیان گفته است که امام ما، سید و حسین ما در این زمان آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.
امام جمعه تبریز به اخراج جان بولتون از کاخ سفید اشاره کرد و افزود: هیچ شخصیتی در آمریکا به اندازه بولتون با ایران مشکل نداشته است و امروز اخراج وی از کاخ سفید نشانه شکست سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با طرح تذکر انتخاباتی به نامزد‌های احتمالی مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده‌ای شایستگی حضور در صندلی‌های سبز مجلس را دارد که تحمل افکار دیگران را داشته باشد.
امام جمعه تبریز در ادامه با تقدیر از مردم تبریز و آذربایجان در برگزاری باشکوه مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام خاطرنشان کرد: اگر آغاز و اتمام مراسم عزا در خیابان‌ها منظم بود و عزاداری‌ها تا دیر وقت طول نمی‌کشید و مزاحمتی برای بیماران و همسایگان هئیت‌ها نداشت بسیار خوب بود.
اوگفت: از مردم قهرمان آذربایجان شرقی، صدا و سیما، هیئت امنای مساجد و دیگر مسئولان مرتبط به دلیل برگزاری باشکوه و انعکاس عزاداری‌های دهه اول محرم تشکر می‌کنم.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه عزاداری مردم تبریز باید ثبت ملی شود ادامه داد: هیچ قدرتی نمی‌تواند شبانه مردم را به خیابان‌ها بکشاند و در این میان باید از مردم کشور آذربایجان و شهر‌های مختلف این کشور و ترکیه و همچنین در همه جای دنیا، از آمریکا گرفته تا استرالیا احسنت گفت که به عزای امام حسین علیه السلام نشستند.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه خطبه‌ها بیان کرد: مردم طوماری را در مصلای تبریز به امضا رساندند که هدف آن حمایت از رئیس قوه قضائیه برای برخورد با مفسدان اقتصادی است که ما هم امضا کرده ایم و در این جمع و پرشور نماز جمعه از طرف مردم قهرمان حمایت خود را بار دیگر از اقدامات آیت‌الله رئیسی در برخورد با کسانی که نظم جامعه را با فساد اقتصادی و مالی به هم می‌زنند، اعلام می‌کنیم و امیدواریم این روش و منش ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: الحمدالله به دلیل اقدامات انقلابی رییس دستگاه قضا امیدی در مردم ایجاد شده است و آذربایجانی‌ها از آیت الله رئیسی تشکر می‌کنند.

او ۲۷ شهریور سالروز درگذشت استاد شهریار و روز شعر ادب و فارسی را گرامی داشت و تصریح کرد: در دوران پیروزی انقلاب خیلی‌ها بودند که می‌خواستند شهریار را از امام انقلاب جدا کنند، اما این استاد ملک سخن با اشعار خود وفاداری خود به انقلاب و امام و رهبری اعلام کرد و در دوران دفاع مقدس با شعر‌های حماسی خود در تهییج مردم برای جهاد و مبارزه با دشمنان نقش مهمی ایفا کرد.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: اگر شهریار هیچ خدمتی هم نمی‌کرد شعر همای رحمت وی برای شهریار کافی بود اضافه کرد: متاسفانه امروز مقبره این شاعر ایران و جهان و تعداد کثیری از شاعران نامی آذربایجان در وضع نامناسبی قرار دارد و گردشگرانی که به تبریز و برای دیدن مقبره الشعرا سفر میکنند با صحنه از خرابی‌ها و بی توجهی‌ها مواجه می‌شوند.
خطیب نماز جمعه تبریز از مسئولان و دست اندرکارانی که وظیفه مرمت و بازسازی این مقبره را دارند خواست هرچه سریع‌تر مشکل این بنای تاریخی و ارزشمند را حل کنند.
نماینده، ولی فقیه در استان ایام سوگواری سید و سالار شهیدان را فرصت مناسبی برای تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در بحث فریضه امر به معروف و نهی از منکر دفاع از مظلوم برهمگان ضروری است.
امام جمعه تبریز افزود: از منظر آموزه‌های قرآنی و دینی هدایت یک نفر مانند هدایت یک جامعه هست از این رو هرکس با امر به معروف و نهی از منکر کسی را هدایت کند مانند این است که بشریت را هدایت کرده است.
انتهای پیام/

ایام سوگواری سید و سالار شهیدان را فرصت مناسبی برای تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

برچسب ها: امام جمعه ، شهادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.