وزیر دفاع روسیه: نیروهای ما برای بازگرداندن صلح به سوریه نهایت تلاش خود را می‌کنند

سرگئی شویگو اعلام کرد نیروهای روسیه نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا صلح و ثبات را به سوریه باز گردانند.

وزیر دفاع روسیه: نیروهای ما برای بازگرداندن صلح به سوریه نهایت تلاش خود را می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در جشنواره «ارتش روسیه ۲۰۱۹» تاکید کرد نیرو‌های این کشور نهایت تلاش خود را برای بازگرداندن صلح به سوریه به کار بسته‌اند.

سرگئی شویگو اعلام کرد: در زمان اجرای عملیات نظامی در سوریه، نیرو‌های روسیه نهایت تلاش خود را به کار گرفتند تا صلح و ثبات را به این جمهوری عربی باز گردانند.

وی افزود: زمانی که ما کارمان را در سوریه آغاز کردیم، تنها ۱۸ درصد از خاک این کشور در دست تروریست‌ها نبود. اما اکنون اوضاع کاملا تغییر کرده است. به گفته وی، اکنون هر روز ده‌ها مرکز تولیدی جدید در سوریه باز می‌شوند و بیمارستان‌ها و مدارس فعالیت عادی خود را از سر گرفته‌اند. بسیاری از نیروها، پزشکان، مهندسان و فرماندهان ما نهایت تلاش خود را به کار بسته‌اند تا اطمینان یابند مردم سوریه بار دیگر در امنیت به سر می‌برند.

به گفته شویگو، از سال ۲۰۱۵ [۱۳۹۴] پزشکان روسی بیش از ۳۷ هزار عمل جراحی در سوریه انجام داده‌اند.

وزیر دفاع روسیه در ادامه افزود: اکنون شاهد آن هستیم که روزانه بیش از هزار نفر، فقط از خارج کشور به خانه‌های خود باز می‌گردند. وی برقراری ثبات در سوریه را نتیجه تلاش‌های نیروها، سربازان، خلبانان و ملوانان روس توصیف کرد.

پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه با روزنامه ترود [Trud] گفته بود سوریه به سمت صلح باز می‌گردد و تنها چند کانون متشنج مجزا در این کشور باقی مانده‌اند.

وی جنگ سوریه را خاتمه یافته عنوان کرد و افزود: این کشور به تدریج به سمت زندگی عادی همراه با صلح و آرامش باز می‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار