روند کاهشی نرخ اونس طلا / اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا کاهش داشته است

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۷۲ درصد کاهش به ۱۴۸۸ دلار و ۵۳ سنت رسید.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از رویترز، در حالی که انتشار آمار‌های مثبت از خرده فروشی در آمریکا و امیدواری به کاهش تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین موجب افزایش ارزش سهام و بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه شده، قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت.

 قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۷۲ درصد کاهش به ۱۴۸۸ دلار و ۵۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته حدود یک درصد کاهش داشت که سومین کاهش هفتگی متوالی محسوب می‌شود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۰.۵۲ درصد کاهش به ۱۴۹۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

دیوید مگر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «در حالی که آمار‌های اقتصادی بهتر از حد انتظار منتشر شده و شاخص‌ها در بورس‌های جهان افزایش یافته است، ما شاهد افت قیمت طلا هستیم. خوش بینی نسبت به مذاکرات تجاری موجب تقویت بورس‌های جهان شده و اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده است.»


بیشتر بخوانید:نرخ سکه و طلا در ۲۱ شهریور ۹۸/ قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۱۰ هزار تومان شد + جدول


پس از آنکه آمار‌ها نشان داد که میزان خرده فروشی در اقتصاد آمریکا در ماه اوت افزایش یافته و احتمال بروز رکود در بزرگترین اقتصاد جهان کمتر شده است، میزان سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا بالا رفت.

همچنین پس از بروز نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین و اقدامات محرک اقتصادی بانک مرکزی اروپا ارزش سهام در بازار‌های بورس جهان به بالاترین رقم‌ها در ۶ هفته گذشته رسید.

سرمایه گذاران اکنون منتظر نشست هفته آینده فدرال رزرو هستند تا ببینند آیا بانک مرکزی آمریکا ۲۵ صدم درصد دیگر نرخ بهره را کاهش خواهد داد یا نه.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار