سلیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اگر رای نماینده‌ای بر پایه منطق و صلاح کشور باشد، باید از آن دفاع کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: معتقدم که اگر رای نماینده‌ای بر پایه منطق و صلاح کشور باشد باید از آن دفاع کند.

شفافیت ارای نمایندگان باعث میل بیشتر مردم برای شرکت در انتخابات خواهد شد/برخی نمایندگان شان مجلس را رعایت نمی‌کنندحجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم شفافیت آرای نمایندگان، اظهار کرد: مردم حق دارند بدانند که نمایندگان در قرارداد‌های نفتی، برجام، FATF و مسائل مهم دیگر چه رای داده و می‌دهند.

او افزود: شفافیت آرای نمایندگان باعث خواهد شد که مردم با میل و دید بیشتری در انتخابات‌های پیش رو شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: «هرم خیابان بهارستان» شیشه‌ای می‌شود؟ 

سلیمی تصریح کرد: نماینده وکیل مردم است و از جانب مردم مسئولیت گرفته است پس چه اشکالی دارد که موکلان عملکرد وکلای خود را به صورت صریح و شفاف ببینند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: ممکن است برخی بر این باور باشند که نباید برخی رای‌ها شفاف شود، اما بنده معتقدم که اگر رای نماینده‌ای بر پایه منطق و صلاح کشور باشد باید از آن دفاع کند.

نماینده مردم محلات افزود: برخی نمایندگان می‌گویند که اگر رای های ما شفاف باشد تحت فشار قرار می‌گیریم، سوال بنده این است که چه کسی می‌تواند به نماینده فشار بیاورد؟ این نمایندگان هستند که می‌توانند وزیر و یا مسئولی را مورد سوال و استیضاح قرار دهند.

سلیمی تصریح کرد: در جریان بررسی طرح دو فوریت شفافیت آرا ۱۷۰ نفر از نمایندگان آن را امضا کردند، اما در زمان رای گیری ۶۹ نفر به دو فوریت آن رای دادند، اگر شفافیت آرا در مجلس وجود داشت شاهد وقوع چنین مسائلی نبودیم.

سلیمی در پایان گفت: گاهی مواقع خود نمایندگان شأن مجلس را رعایت نمی‌کنند، وقتی نماینده‌ای با امضای خود طرحی را مورد موافقت قرار می‌دهد و بعد به آن رای نمی‌دهد به اعتبار مجلس لطمه می‌زند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار