مدیرکل کمیته امداد اردبیل:

۳۸ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۳۸ هزار خانوار نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، گفت: هنر مددکاران باید در ارتقای شاخص‌های معیشتی خانوار تحت حمایت باشد که اگر این امر محقق شود شاهد توانمندسازی موثر آن‌ها خواهیم بود.

او با بیان اینکه ارتقای شاخص‌های معیشتی منجر به اشتغال‌زایی مددجویان خواهد شد، افزود: باید بستری فراهم شود که از ظرفیت خیران به منظور تأمین مسکن، جهیزیه، درمان و نیاز‌های تحصیلی مددجویان بهره‌مند شویم تا شاهد هموارتر شدن مسیر توانمندسازی آن‌ها باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ارائه مشاوره دقیق به فرزندان خانوار تحت حمایت و ایجاد انگیزش در بین آن‌ها می‌تواند مددجویان را برای اجرای طرح‌های نوین اشتغال‌زایی ترغیب کند، گفت: مددکاران در کنار ارزیابی مشکلات و نیاز‌های اساسی خانوار تحت حمایت، باید در امر استعدادسنجی نیز موفق عمل کنند تا امدادگران در حوزه اشتغال و خودکفایی نیز بتوانند به شکل مناسب‌تری راهکار‌های لازم را به کار گیرند.

دشتی کاریابی برای مددجویان و فرزندان خانوار تحت حمایت را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل عنوان کرد و افزود: مددکاران نیز باید در این زمینه یاری‌گر سایر حوزه‌های تخصصی باشند که بتوانیم شاهد شکوفایی استعداد‌ها و توانمندسازی خانوار تحت حمایت باشیم.

او با اشاره به اینکه با ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان و صاحبان صنعت استان اردبیل درصدد هستیم مسیر توانمندسازی مددجویان را هموارتر کنیم، بیان کرد: کمیته امداد در طول دو سال حق بیمه سهم کارفرما را در صورت به کارگیری مددجویان تحت حمایت به صورت صدردصد پرداخت می‌کند که این امر به ایجاد انگیزش در بین اعضای خانوار تحت حمایت کمک خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه ۶۲ درصد از مددجویان تحت حمایت را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند که قادر به انجام کار و فعالیت نیستند، گفت: با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی، باید خدمات حمایتی را با یاری خیران به خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر ارائه کنیم تا هیچ فردی به علت فقر و تنگدستی دچار مشکلات متعدد نشود.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح‌های نوین اشتغال‌زایی در اردبیل

 

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.