دانستنی‌های حقوقی؛

ممنوع الخروجی چیست و چگونه از بین می‌رود؟

یک وکیل دادگستری درباره حکم ممنوع الخروجی و چگونگی رفع آن توضیحاتی داد.

دانستنی‌های حقوقی؛ چهارشنبه/ ممنوع الخروجی چیست و چگونه از بین می‌رود؟به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از رایج‌ترین احکامی که دادگاه برای متهمان صادر می‌کندT حکم ممنوع الخروجی است و بر اساس این حکم فرد متهم یا مجرم نمی‌تواند برای مدتی که از سوی دادگاه مشخص شده از کشور خارج شودT مگر اینکه مشکل خود را برطرف کند تا این حکم از بین برود.

مهدیه مقدوری وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حکم ممنوع الخروجی اظهار کرد: ممنوع الخروجی از سوی دادگاه و برای انواع جرم‌های حقوقی و کیفری صادر می‌شود.


بیشتر بخوانیدآیا می‌توان ورثه خود را از ارث محروم کرد؟


این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به چگونگی متوجه شدن علت ممنوع الخروجی اظهار کرد: هنگامی که حکم ممنوع الخروجی به فرد ابلاغ می‌شود، او باید به شعبه دادگاه مورد نظر که حکم را برای او صادر کرده است، مراجعه کند تا علت دقیق چرایی ممنوع الخروج شدن خود را متوجه شود.

او تصریح کرد: حکم ممنوع الخروجی اغلب به دلیل دعاوی مالی همچون چک، مهریه و بدهی صادر می‌شود.

مقدوری درباره چگونگی رفع ممنوع الخروجی بیان کرد: تا زمانی که فرد دین خود را پرداخت نکند یا مشکلش را برطرف نسازد، حکم او از بین نمی‌رود، اما به محض آن که فرد مشکل خود را حل و به دادگاه اعلام کند، ممنوع الخروجی باطل می‌شود.

انتهای پیام/

دلایل ممنوع الخروجی و چگونگی رفع آن

برچسب ها: دادگاه ، قوه قضائیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار