انجام تمهیدات لازم در مرز شلمچه برای استقبال از زوار اربعین حسینی

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: مرز بین الملی شلمچه برای میزبانی از زوار اربعین حسینی آمادگی کامل دارد.

احمد زابلی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه خرمشهر در گفت وگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: تمهیدات لازم در مرزشلمچه برای میزبانی هرچه بهتر از زوار اربعین حسینی اندیشیده شده است.

او افزود:ستاد اربعین خرمشهر در شش ماه گذشته چندین جلسه برای برطرف شدن مشکلات و میزبانی هرچه بهتر زوار برگزار کرده و اقدامات خوبی تاکنون نیز انجام شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه خرمشهر، افزایش ظرفیت پارکینگ خودرویی از ۵۰ هکتار به ۸۰ هکتار و تسطیح و هموار کردن فضای پارکینگ ها و در صورت نیاز آمادگی و تعمیم فضای پارکینگ کمکی در سطح شهرستان های خرمشهر و آبادان طی هماهنگی صورت گرفته با شهرداری های این دو شهرستان، ترمیم و تقویت سیستم آبرسانی و افزایش فشار آب شرب مواکب و هیئت ها در طول مسیر پیاده روی، ترمیم سرویس های بهداشتی و افزایش ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی دیگر، روشنایی طول مسیر پیاده روی از پل نو تا نقطه صفر مرزی، سیستم خنک کننده مهپاش به طول یک و نیم کیلومتر در مسیر هیئت ها،اصلاح هندسی دوربرگردان ها در مسیرهای خودرویی، رایزنی لازم جهت تامین گوشت و مرغ با نرخ تعاونی و توزیع بین مواکب، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی(اتوبوس)جهت جابجایی زوار، رایزنی با مدیر کل راه آهن منطقه جنوب و افزایش رام های قطار در مسیر تهران به اهواز ،خرمشهر و بالعکس را  ازجمله اقدامات انجام شده در مرز شلمچه برشمرد .

زابلی همچنین گفت: مرز شلمچه امسال نیز این افتخار را دارد که دروازه تردد اتباع خارجی باشد و به همین منظور ۲۴ گیت جدید در ساختمانی مجزا برای تردد این عزیزان در نظر گرفته شده که تاکنون این پروژه ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او افزود: استان های تهران،فارس،کهگیلویه و بویراحمد،بوشهر استان های معین و شهرهای آبادان،امیدیه،ماهشهر،هفتکل و شادگان نیز شهرستان های معین ما در نظر گرفته شده اند.

انتهای پیام/ د

استقبال مرز شلمچه از زوار اربعین حسینی

برچسب ها: اربعین حسینی ، محرم98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.