گزارش/

خلاء قانونی در یکی از کارگزاری تأمین اجتماعی/ چرا دستگاه کارتخوان در این کارگزاری جمع شده است؟

در یکی از کارگزاری تأمین اجتماعی که یک سازمان دولتی است و موظف به نصب دستگاه کارتخوان در شعبه‌ها برای تسهیل کار بیمه شدگان است دستگاه کارتخوانی نبوده است.


////به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها که دیگر کسی پول نقد همراه خود ندارد و برای خرید کوچک‌ترین چیزی از کارت‌های بانکی خود استفاده می‌کنند کمتر جایی را می‌بینیم که دستگاه کارتخوان نداشته باشد.

از کوچک‌ترین تا بزرگترین دستگاه‌هایی که وظیفه خدمت رسانی به مردم را دارند همگی از دستگاه کارتخوان استفاده می‌کنند تا ضمن تسهیل کار مراجعین، خدماتی که ارائه می‌دهند به صورت شفاف ثبت شود.

اما گاهی نیز شاهد هستیم که برخی از افراد برای فرار از مالیات از نصب دستگاه کارتخوان خودداری می‌کنند.

دیده شده که در یکی از کارگزاری تأمین اجتماعی که یک سازمان دولتی است و موظف به نصب دستگاه کارتخوان در شعبه‌ها برای تسهیل کار بیمه شدگان است دستگاه کارتخوانی نبوده و مردم برای پرداخت هر نوع خدماتی که دریافت می‌کنند باید پول نقد پرداخت کنند.

در کارگزاری شماره ۱۹ شعبه ۲۰ تأمین اجتماعی مردم در قبال دریافت خدمات پول نقد پرداخت می‌کند و نبود دستگاه کارتخوان علاوه بر اینکه کار مراجعین را سخت می‌کند عملکرد پرسنل و کارگنانی که در شعبه مشغول خدمت رسانی به بیمه شدگان هستند به صورت دقیق ثبت نمی‌شود و ممکن است ابهاماتی در ارائه خدماتشان ایجاد شود.

زمانی که کارکنان کارگزاری شماره ۱۹ از مردم پول نقد دریافت می‌کردند و مردم اعتراض می‌کردند چرا دستگاه کارتخوان ندارند می‌گفتند: رئیس شعبه دستور داده است تا تمامی دستگاه‌های کارتخوان جمع شود و پول نقد دریافت کنیم. به همین دلیل روی میز هر یک از کارکنان انبوهی پول جمع شده بود.

نبود دستگاه کارتخوان خلاء قانونی است چرا که به صورت شفاف مشخص نیست که پول‌هایی در قبال دریافت خدمات از مردم دریافت می‌کنند براساس نرخ‌های تعیین شده است یا خیر و یا حتی تعداد افرادی که مراجعه کردند و خدمات دریافت کردند مشخص نیست.


بیشتر بخوانید: بهترین اقدام برای جلوگیری از مشکلات مربوط به پیمان‌ها در حوزه تأمین اجتماعی چیست؟


پیگیر این موضوع از اداره کل تأمین اجتماعی شرق تهران شدیم، و روابط عمومی بعد از شنیدن این خبر از شعبه ۲۰ پیگیری کرد و رئیس شعبه در پاسخ به نبود دستگاه کارتخوان در کارگزاری به روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی اظهار کرد: در قانون نیامده است در قبال دریافت خدمات از بیمه شدگان پول نقد دریافت کنیم یا دستگاه کارتخوان نصب کنیم تا مراجعین کارت بکشند.

در ادامه رئیس شعبه ۲۰ عنوان کرده بود: نرخ‌های مصوب در دیوار شعبه نصب شده است و مراجعین می‌توانند نرخ‌های هر یک از خدماتی که دریافت می‌کنند نگاه کرده تا مبلغ اضافی از آن‌ها دریافت نشود.

در کنار تمام مشکلاتی که در نبود کارتخوان برای بیمه شدگان وجود دارد این تنها توجیه رئیس شعبه ۲۰ سازمان تأمین اجتماعی در مقابل اقداماتشان بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
این الکترونیکی کردن خدمات تامین اجتماعی جز دردسرو الافی هیچی نداره چرا که وقتی مثلا فیش حق بیمه را الکترونیکی پرداخت میکنی دقیقا یک هفته طرفو سرمیدوونن که چرا اینکارو کردی تا جاییکه حتی اعتبار هم نمیزننو پاسکاری میکنن بین سازمان و کارگزراری ها
خواهشا پیگیری کنید
آخرین اخبار