در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کمبود شدید روانشناس در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از کمبود روانشناس برای غربالگری سلامت روان دانشجویان خبر داد.

خدابنده لو مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: ۷۰ دفتر مرکزی بهداشت روان در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داریم که غربالگری سلامت روان دانشجویان را انجام می‌دهند.

خدا بنده لو ادامه داد: همچنین ۲۱۹ دفتر مشاوره و بهداشت و روان در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کشور و ۱۲۰ دفتر مشاوره در دانشکده‌های علوم پزشکی به دانشجویان در حوزه سلامت روان خدمت رسانی می‌کنند.

مدیر کل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه متاسفانه با کمبود روانشناس در دانشگاه‌های علوم پزشکی روبرو هستیم، گفت: ۴۳۶ نیروی بهداشت روان در اداره‌های مشاوره و سلامت روان دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به کار هستند، اما این میزان کمتر از حد نیاز است.


بیشتر بخوانید: تعطیلی برخی از مطب‌های دندانپزشکی


شاخص استاندارد تعداد روانشناس در دانشگاه‌های علوم پزشکی

خدا بنده لو ادامه داد: بر اساس استاندارد به ازای هر ۳۵۰ دانشجو یک روانشناس باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور داشته باشد، اما اکنون به ازای هر ۵۵۰ دانشجو، یک روانشناس داریم و در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد روانشناسان را در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزایش دهیم.

مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد: باید تلاش کنیم در دانشگاه‌ها سلامت روان دانشجویان را ارتقا دهیم تا دانشجویان و وفارغ التحصیلان دانشگاهی که آینده سازان و والدین آینده هستند سلامت روان بهتری داشته باشند.

خدابنده لو با بیان اینکه افزون بر غربالگری سلامت روان غربالگری سلامت جسمی دانشجویان نیز انجام می‌شود، گفت: در ابتدای ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها آزمایشگاه‌هایی به طور رایگان از دانشجویان گرفته می‌شود تا سلامت جسمی دانشجویان رصد و پایش شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.