رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

اجرا شدن امضای الکترونیک در بارنامه بر خط

رهبری گفت: در یک تا ۲ ماه آینده از اولین امضای موبایلی کشور و خاورمیانه رونمایی خواهد شد.

اجرا شدن امضای الکترونیک در بارنامه بر خط/ کاهش هزینه چاپ کاغذ در امضای الکترونیکعلی رهبری رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره الکترونیکی شدن امضاهای کاری، گفت: یک شورای سیاست گذاری گواهی الکترونیکی در کشور داریم که ذیل آن یک دبیرخانه و مرکز کمیته نظارت فعال هستند و ۷ دستگاه نظارتی در آن فعالیت می کنند.

او بیان کرد: ذیل این سه نهاد یک مرکز ریشه داریم که تحت عنوان RCI از آن یاد می‌شود و در اختیار مرکز توسعه تجارت الکترونیک است. ذیل مرکز ریشه، ۶ مرکز میانی داریم که البته مجوز ۳ مرکز میانی دیگر در دستور کار است.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: صدور مجوز امضای الکترونیک در این ساختار انجام می‌شود و با اقداماتی فرآیند صدور امضا تسهیل شده است. در گذشته برای گرفتن امضا باید به دفتر پیشخوان مراجعه و اسناد فیزیکی را تحویل می دادید که زمان زیادی می‌برد اما اکنون با استفاده از امضای الکترونیک این زمان بسیار کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید: تجارت با کشور‌های همسایه، فرصتی که نباید از دست داد/ظرفیت ۶۰۰ میلیون نفری برای رونق بازرگانی و توسعه اقتصادی


رهبری ادامه داد: اکنون می‌توانید در اینترنت به راحتی ثبت نام و تمام کار‌هایتان را الکترونیکی انجام دهید که یک کد رهگیری به شما می‌دهند و به راحتی کارهایتان را انجام خواهید داد، علاوه بر این امنیت از نسل ۲ به نسل ۳ ارتقا یافته است، همچنین توکن که کاربری سخت داشت. به همین جهت برای اینکه دائما نیازمند همراه داشتن موبایل نباشیم، به سمت موبایل پیکرای رفتیم که به وسیله آن می‌توانید امضای الکترونیک را در گوشی تلفن همراه تحویل بگیرید.

او گفت: در یک تا ۲ ماه آینده از اولین امضای موبایل کشور و خاورمیانه رونمایی خواهد شد. با مجموع این کار‌ها زیرساخت لازم برای امضا فراهم شده است و تنها دستگاه‌ها باید نرم افزارشان را به امضای الکترونیک مجهز کنند که نظام صنفی و شورای اجرای فناوری اطلاعات و کارگذاری هم به خوبی استقبال کردند.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان کرد: امیدواریم آثار خوب امضا  مشمول انکارناپذیری، استنادپذیری و محرمانگی امضاست به همه کشور اثر گذار باشد.

رهبری تشریح کرد: توافقاتی با وزارت راه و شهرسازی انجام شده و بناست در یک همکاری موثر امضای الکترونیک را در بارنامه بر خط اجرا  و بالغ بر ۱۰۰ هزار بارنامه که در طول روز  به صورت کاغذی امضا می‌شوند را حذف کنیم تا استفاده بیش از اندازه کاغذ و امکان جعل جلوگیری شود. در سامانه تجارت کار‌هایی انجام شده است که کاربرد امضا هم افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

حذف کاغذ در امضای الکترونیک باعث صرفه جویی خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار